Er was eens een vijver….

26-02-2019

Een echtpaar wat in de loop der jaren kampt met steeds meer fysieke beperkingen, moet zich gaan voorbereiden op een verhuizing naar een kleinere, gelijkvloerse woning zonder tuin.  Ze huren een huis van woningstichting. Als ze hieruit gaan moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen, de vijver moet weg, alle overtollige spullen moeten eruit , het moet onkruid vrij zijn en dergelijke. Als dit niet gedaan is kan het  hen een hoge rekening van woningstichting opleveren. Dit is één van de problemen die veroorzaakt heeft dat ze niet nog steeds niet durven in te schrijven voor een andere woning. Als deze vraag door hun hulpverlener van Vangnet en Advies bij Present terecht komt, is de oplossing snel gevonden: Een groep gespierde adelborsten wordt gevraagd om dit aan te pakken. Op een mooie avond in september gaan ze keihard aan de slag: bomen weghalen tussen de berging en de schutting,  een opening waar de smalste van de groep precies door past. De vijver leeg scheppen, en uitgraven, het ontstane gat weer opvullen en alle overtollige spullen af voeren naar de vrachtwagen die via Present mee was. De volgende dag zullen andere vrijwilligers de vrachtwagen gaan legen bij de HVC.

Wat is er hard gewerkt, het echtpaar was onder de indruk. Ook van de vriendelijkheid en zorgvuldigheid waarmee er gewerkt werd. Een visitekaartje van de adelborsten!

Het echtpaar heeft ondertussen een passende woning gevonden en is met hulp van een andere groep vrijwilligers verhuisd.