Hoe kan het lopen

26-02-2019

Denk je eens in hoe het zou zijn als jij Mike was..

Je zat vol plannen en dromen toen je 18 was. Je ging bij de landmacht, je kreeg een relatie, er kwamen kinderen. Met wat pillen op lijkt het of je de hele wereld aan kunt en of je nooit hoeft te slapen, maar het tegendeel is waar: het sloopt je lijf. Er ging van alles mis en er bleef weinig over van je dromen. Gelukkig kreeg je een flatje wat je met kunst en vliegwerk hebt ingericht.

Dan ontstaat er lekkage in het appartementencomplex en is er in jouw slaapkamers veel waterschade ontstaan.  De vloerbedekking en beschimmelde kasten moet je weggooien. Je bed en je kleding sleep je naar je woonkamer, waardoor het daar een chaos is. Financieel red je het nauwelijks en ook met de bewindvoering loopt niet alles naar wens. Daardoor kan er niets vergoed worden en ook niemand worden ingehuurd. Je kunt een stuk vloerbedekking krijgen, maar niemand vinden die het kan leggen. Deze situatie duurt nu al maanden.

Je hulpverlener doet een aanvraag bij Present. Dan komt er actie. Op een mooie avond in september staan er 4 adelborsten voor je deur. Drie uur later is alles voor elkaar: vloerbedekking gelegd, slaapkamers ingericht, een overbodige oude zonnebank afgevoerd, en nog wat klusjes.

Opgelucht, blij met die vier fijne vrijwilligers, slaap je die nacht weer in je slaapkamer. Daar geen chaos meer en daardoor ook minder chaos in je hoofd. En weer wat hoop voor de toekomst.