Kampvuur voor ’s Heerenloo

26-02-2019

Afgesproken was dat voor de bewoners van Kastanjehout 35/36 een kampvuur gemaakt zou worden. Geweldig! Maar eens temeer blijkt hoe belangrijk goede communicatie is. Ook deze groep adelborsten was al naar het adres gegaan en zaten heerlijk aan de koffie/thee en hadden al kennis gemaakt met de begeleiding van de bewoners van Kastanjehout. Voor hun kwam een niet geheel onbekende persoon van Stichting Present als begeleider. Mevr. Bosse legt uit wat zij doet bij Stichting Present en aansluitend wordt voorgesteld de bewoners naar buiten te brengen om te gaan kijken naar het kampvuur. De begeleiding was niet geheel op de hoogte, maar de adelborsten konden in de schuur kijken wat gebruikt kon worden om een kampvuur te maken. In een zinken emmer werd hout en krantenpapier gedaan en het vuurtje kon gestookt worden. Toch? Neen, geen van de aanwezigen had een aansteker of lucifers bij zich. Ook op de groep was dat niet aanwezig. Terwijl ik dit schrijf, weet ik nog steeds niet wat er precies gebruikt is om vuur te maken, maar het is gelukt! Thom heeft het voor elkaar gekregen. Terwijl collega’s letterlijk hout aan het sprokkelen waren werd het vuurtje aardig opgestookt en werd zelfs nog wat onkruid gewied op de plaats. De bewoners waren enthousiast en wilden eigenlijk wel dichter bij het vuur. Uit veiligheidsoverwegingen werd daar vanaf gezien. Bij het uitdelen van het drinken werd de jongelui gevraagd te helpen en na een onwennig handelen werd ook dat ter hand genomen. De plaats werd aangeveegd, het vuur werd uit gemaakt en tegen 21.00 uur was alles weer opgeruimd. De bewoners werden weer naar binnen gereden en werden door de begeleiding klaar gemaakt voor de nacht. De bewoners rozig van de avond en het kampvuur, de adelborsten een ervaring rijker.