Zomeruitje van een deelnemer

26-10-2020

Dit jaar organiseerde Stichting Present in samenwerking met de gemeente Den Helder, Gemeente Texel, Rabobank en de TESO een dagje weg voor bijstandsgezinnen en gezinnen die in de bewind voering zitten.
Het betrof een fietsuitje waar de deelnemers met de fiets naar de attracties zouden gaan. Hierop werden enkele uitzonderingen gemaakt. Bijvoorbeeld door een beperking. De gezinnen die in aanmerking kwamen ontvingen een brief van de gemeente, waarmee ze contact konden zoeken met Stichting Present.

Een gezin uit Den Helder is met de bus en natuurlijk de TESO (de boot van Den Helder  naar Texel) naar Ecomare op Texel geweest. Het gezin bestaat uit vader, moeder en twee kinderen (14 en 7 jaar). Daar een van de jongens met een driewieler fiets, is het voor hem niet mogelijk lang te fietsen. Het was een schitterende dag, waar het hele gezin van heeft genoten. Van de zeehondjes, de diverse aquaria en tentoonstellingen. Eindelijk weer eens een leuk dagje uit met het hele gezin in deze vervelende coronatijd. Wel natuurlijk handelend naar de vigerende regelgeving.

De foto is aangeleverd door de deelnemer.