Corona

Match & Connect volgt de richtlijnen en maatregelen die het RIVM en de Rijksoverheid hebben gesteld. Op 6 mei is de versoepeling van de maatregelen afgekondigd. Met deze versoepeling ontstaat er in het maatjescontact ruimte om, daar waar het veilig kan, weer fysiek op bezoek te gaan.

Belangrijk: De gewijzigde maatregelen betekenen niet dat je als vrijwilliger, stagiair of hulpvrager verplicht bent om de bezoeken weer op te starten. Zeker niet. Doe dit alleen als jij je er ook goed bij voelt. Neem geen onnodige risico’s. Luister naar wat je voelt en overleg bij twijfel met je coördinator.

Richtlijnen voor bezoek
Om weer fysiek bij elkaar op bezoek te gaan is het belangrijk om de volgende regels na te leven:

• Je volgt de basismaatregelen zoals vastgesteld door het RIVM.
  • Was je handen voor en na ieder bezoek.
  • Schud geen handen.
  • Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging/koorts.
  • Ben jij of is jouw maatje ouder dan 70 jaar of heb je een kwetsbare gezondheid? Wees extra voorzichtig en overleg met elkaar of fysiek bezoek al wenselijk is. Het kan verstandig zijn om voorlopig nog contact te onderhouden zonder elkaar fysiek te ontmoeten.
  • Check, elke keer (op de dag dat je op bezoek gaat), zowel bij jezelf, als bij de persoon met wie je hebt afgesproken of de afspraak doorgang kan vinden door elkaar te bellen of appen.
  • Zorg dat je altijd op 1,5 meter afstand kunt blijven, zowel in huis als buiten.

Afstemming
Overleg als maatjes met elkaar of, en zo ja, hoe het fysieke bezoek weer wordt opgepakt. En breng ook jouw coördinator hiervan op de hoogte.