Zomerpakkettenactie

In 2018 organiseren we als Present Deventer voor het eerst een zomerpakkettenactie. Een zomerpakket, bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nèt een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door (Present) vrijwilligers.

Hoe werkt het

• Je kunt met je gezin, een groep of alleen een zomerpakket samenstellen. We hebben aan de hulpverleners doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van tussen de € 25,- en de € 50,-.;
  • Wat je er in kunt doen? Denk aan bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Totale waarde tussen de € 25,- en € 50,-. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf of winkel te vragen je te sponsoren (bioscoop, ijsboer, speelgoedwinkel etc.). In de afgelopen jaren is dat de samenstellers die dat probeerden (bij collega Present stichtingen in het land), steevast gelukt. De meeste mensen vinden een zomerpakkettenactie een heel sympathiek idee!;
  • Als Present Deventer zijn we aan het kijken wat we centraal kunnen organiseren aan vrijkaartjes;

Aanmelden om een zomerpakket te maken

• Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich online bij ons aanmelden. Klik hier om direct naar het aanmeldformulier te gaan en vul het in vóór 28 mei;
  • Jullie worden – zo spoedig mogelijk na 28 mei – gekoppeld aan een gezin. Waar mogelijk kijken we of dat zoveel mogelijk in je eigen buurt kan;
  • Bij het adres van dit gezin ontvangen jullie informatie over het gezin, wat jullie helpt om te bedenken wat voor soort pakket leuk zou zijn en wat er in kan;
  • Ook ontvangen jullie dan tips voor het samenstellen / langsbrengen etc.
  • Jullie kunnen het pakket aan het begin van de zomervakantie bij het gezin langsbrengen;

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

• Hulpverleners kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot 18 jaar) die zij begeleiden, bij Present aanmelden. Klik hier voor info en het aanmeldformulier.

Persoonlijk contact
De vrijwilligers gaan het zomerpakket persoonlijk langsbrengen bij het gezin thuis, aan het begin van de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Periode
Opgeven kan tot 28 mei 2018. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.

Deze actie is nieuw, daarom starten we dit jaar met maximaal 25 pakketten.