Kerstengel

kerstengel-paars-randje-groot-gespiegeldEen Kerstengelenproject in de adventtijd, met als doel het stimuleren van het omzien naar elkaar. We organiseren het in 2017 voor het derde jaar. Er zijn dit jaar bijna 100 Kerstengelen in functie. Dat is voor hen bijzonder en waardevol om te doen. Voor de begunstigden zeer waardevol om te ontvangen.

Hoe werkt het? Een ‘Kerstengel’ zijn voor iemand anders die met dit kleine gebaar bemoedigd kan worden. Iedereen, kind of volwassene, kan zich aanmelden als Kerstengel. Of met het hele gezin!

En ook…. iedereen komt voor een Kerstengel in aanmerking. Ouderen, jongeren, kinderen, zieken en gezonden, stille peinzers en drukke baasjes, verdrietige en opgewekte types. Gewoon iedereen die om wat voor reden dan ook extra aandacht verdient. Aan degene die een Kerstengel krijgt toegewezen, wordt bij de eerste attentie gevraagd of hij/zij het goed vindt om in de adventsweken iets te merken van een Kerstengel. Vinden begunstigden het niet prettig, dan kunnen ze dat dus altijd aangeven.

Waar kun je aan denken bij zo’n attentie? Het gaat om een gebaar, bijvoorbeeld eens per week (in de adventstijd), niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Tekeningen, een mooi gedicht, iets lekkers, een bloemetje, enzovoorts. Gewoon een aardigheidje. Iets wat u zelf ook fijn zo vinden om te krijgen.

Ervaringen van Kerstengelen en Ontvangers kunt u hier lezen.

Alle kerken in Deventer zijn over dit project geïnformeerd, met de vraag of ze hun gemeenteleden op willen roepen om zich te melden als Kerstengel. Het aanmelden als Kerstengel, of van een begunstigde, gaat via de knop in het menu aan de linkerzijde.

Ook al werven we de Kerstengelen met name actief in de kerken, natuurlijk is iedereen welkom als Kerstengel! En ook…. iedereen kan aangemeld worden als begunstigde.