Heel Deventer Hapt, ehm …. klust!

Present ontving direct na de recordpoging van Heel Deventer Hapt op 25 juni 2017, uit handen van de Junior Kamer een cheque van maar liefst € 25.000,-.  Met dit bedrag gaan we ondermeer kinderkamers opknappen. Kinderkamers van kinderen in armoede. In Deventer leven namelijk meer dan 3.000 kinderen onder de armoedegrens (!).

Klus mee!

Om te kunnen klussen, hebben we nog wel klus-groepen nodig. Doe je mee?

Tim en Bram kregen allebei een opgeknapte kinderkamer. Een groepje mannen was een zaterdag Present en plakte heel wat behang op de wanden. Wat een mooi resultaat en wat een blije kinderen. Klik op bijgaande foto om het filmpje van dit project te bekijken. Er stond ook een mooi artikel over in de Stentor.

“Mannen van de Junior Kamer waren ook al eerder Present. Een enthousiaste groep die op een zaterdagmorgen aan de slag ging. Een slaapkamer werd gesausd, het plafond en de muren zagen er weer helemaal fris uit. En de foto laat het wel zien, samen klussen is ook echt leuk :)! “

Aanvragen hulp

Present staat in verbinding met de brede sociale kaart van Deventer, de hulpverleners, maatschappelijk werkers, sociale teams etcetera. Zij zijn door ons geïnformeerd over de mogelijkheden en voorwaarden om cliënten aan te melden voor dit bijzondere project. Het is niet mogelijk om als particulier iemand aan te melden bij Present. Wij werken altijd via de hulpverlening, zij kennen ook onze criteria en werkwijze. Mocht je iemand weten voor wie deze hulp zeer welkom zou zijn, informeer dan even of er een hulpverlener betrokken is. Of vraag het sociale team of zij de verbindende rol kunnen spelen. Zij kunnen dan contact met onze Stichting opnemen en het verzoek indienen.