Actueel – voor wie zoeken we een maatjesgezin?

Begin 2019

Bij ons zijn de volgende mensen aangemeld, die nog wachten op een passende match met een maatjesgezin. Zouden jullie als (maatjes)gezin voor hen Present willen zijn? Meld je dan aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

• Afghaanse vrouw van 47 (weduwe) met 3 volwassen kinderen uit Afghanistan. Ze spreekt geen Nederlands. Ze zou heel graag gekoppeld worden aan iemand/gezin om regelmatig het huis uit te gaan voor een wandeling, boodschappen doen, naar de bieb op de hoek, etc. Op die manier hoopt ze zelfstandiger te worden, Nederlands te leren en meer in beweging te komen;
  • Ouder Syrisch echtpaar van 59 en 65 jaar (kinderen zijn het huis uit) zoekt contact met Nederlanders om Nederlands te leren, Deventer te leren kennen en een gezellige tijd te hebben.
  • Syrisch echtpaar van 42 en 48 jaar met drie tienerkinderen, zoekt contact met Nederlanders. Willen Nederlands leren, Nederlanders en cultuur leren begrijpen, Deventer ontdekken en leuke dingen ondernemen;
  • Jonge nieuwkomers zonder ouders die graag meer contact willen met Nederlanders. Om Nederlands meer te oefenen, Deventer te ontdekken, vooral ontspannen dingen doen en gezelligheid samen.

Er komen regelmatig nieuwe aanmeldingen van vluchtelingen en vluchtelinggezinnen binnen. We proberen zo goed en passend mogelijk maatjes, maatjesgezinnen en vluchteling(gezinnen) aan elkaar te verbinden.