Actueel – voor wie zoeken we een maatjesgezin?

Voorjaar 2020

Bij ons zijn de volgende mensen aangemeld, die nog wachten op een passende match met een maatjesgezin. Zouden jullie als (maatjes)gezin voor hen Present willen zijn? Meld je dan aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

• Jonge nieuwkomers zonder ouders die graag meer contact willen met Nederlanders. Om Nederlands meer te oefenen, Deventer te ontdekken, vooral ontspannen dingen doen en gezelligheid samen.
  • Een jong stel dat hun eerste kindje verwacht en net herenigd is, wil heel graag contact met Nederlandse mensen om hen wegwijs te maken in Deventer. Zij willen hun Nederlands oefenen en samen gezellige dingen doen als koffie drinken, samen eten, wandelen, sporten, etc. De jonge vrouw wil ook graag het voor het eerst moeder worden kunnen delen met een andere moeder.
  • Een alleenstaande toekomstige moeder wil graag contact met Nederlanders om haar Nederlands te oefenen en gezellige dingen doen. Ook zij vindt het gezellig om samen te eten en koffie te drinken.  Ook het bezoeken van de bibliotheek zou ze leuk vinden en zij houdt van sporten en koken.

Er komen regelmatig nieuwe aanmeldingen van vluchtelingen en vluchtelinggezinnen binnen. We proberen zo goed en passend mogelijk maatjes, maatjesgezinnen en vluchteling(gezinnen) aan elkaar te verbinden.