Actueel – voor wie zoeken we een maatjesgezin?

April/mei 2018:

Bij ons zijn de volgende mensen aangemeld, die nog wachten op een passende match met een maatjesgezin. Zouden jullie als (maatjes)gezin voor hen Present willen zijn? Meld je dan aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

• 2 jonge Eritrese jongens (20 en 21 jaar) trekken heel graag met een maatjesgezin op;
    Beide jongens zijn heel enthousiast om Nederlands te leren en de Nederlandse cultuur te leren. Ook zijn ze heel sportief. Ze zijn bezig met een taalcursus bij Aventus.  Beide jongens zijn hier zonder ouders en wonen op kamers met andere vluchtelingjongeren.
  • een broer (27 jr) en zus (22 jaar) uit Syrie zien uit naar contact met een Nederlands maatjesgezin;
    Het meisje wil heel graag gaan studeren, beter Nederlands leren en ziet uit naar contact met Nederlandse mensen. Ook vindt ze het leuk om eens te gaan winkelen. De jongen houdt van voetballen. Ook hij wil graag in contact zijn met Nederlanders en (beter) Nederlands leren.
  • een Eritrese jongeman (19 jaar) komt graag in contact met een maatjesgezin;
    Deze jongen wil graag de taal en Nederland leren kennen. In Eritrea was hij scholier en ging naar school. Hij houdt van spelletjes doen en naar de bieb gaan. Hij zit in een voetbalteam met andere vluchtelingen. Hij houdt ook van zwemmen en volleybal. Hij gaat naar Aventus en doet Nederlands op Niveau 1. Op het Jade College doet hij niveau 1, Ouderen zorg. Hij is inmiddels anderhalf jaar in Nederland en woont met drie anderen in één huis.

Er komen regelmatig nieuwe aanmeldingen van vluchtelingen en vluchtelinggezinnen binnen. We proberen zo goed en passend mogelijk maatjes, maatjesgezinnen en vluchteling(gezinnen) aan elkaar te verbinden.