Vluchteling(gezin) zoekt gezin !

Wil jij samen met je gezin vluchtelingen helpen een stapje verder te komen in hun leven? Bij Match&Connect Deventer zijn wij opzoek naar gezinnen die vluchtelingen willen ondersteunen daarbij!
Zijn jullie enthousiast, geduldig, flexibel, hebben jullie humor en kunnen jullie goed luisteren en inleven? Dan horen wij graag van jullie!

Match&Connect is een maatjes project voor (jonge)vluchtelingen en vluchtelinggezinnen. Je bent een maatjesgezin voor de vluchteling of het vluchtelinggezin en je doet dat op basis van gelijkwaardigheid. Gezinnen hebben vaak de vraag om de Nederlandse taal te verbeteren of de cultuur en omgeving te leren kennen. Je gaat samen Deventer ontdekken en leuke dingen doen.
Ook kan de ondersteuningsvraag gaan over een sociaal netwerk opbouwen, zelfvertrouwen vergroten, zelfredzaamheid vergroten, enzovoort. Kortom zeer uiteenlopende vragen!

Je ziet elkaar ongeveer 2x per maand.
Match&Connect biedt een opstarttraining aan en gedurende het jaar intervisie- en themabijeenkomsten.

Je bent minimaal een jaar beschikbaar.

Klik hier voor de volledige vacature.

Meer informatie en aanmelden neem dan contact op met:
Petra de Vries
Coördinator Match & Connect Deventer