Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Deventer de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best! Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op twee manieren:

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Regelmatig organiseert Stichting Present Deventer teambuildingsactiviteiten en maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes. Op basis van uw kennis, kunde en wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij de complete organisatie voor onze rekening is.

We noemen zo’n dag ook wel ‘Ziel & Zakelijkheid-dag voor bedrijven’. Wat dat inhoudt?

Opzet van de dag:

• gezamenlijke start en daarna in groepen aan de slag;
  • bij de medemens die een steuntje in de rug kan gebruiken;
  • handen uit de mouwen: bijvoorbeeld tuinieren, behangen, verhuizen, schoonmaken of laminaat leggen;
  • of wandelen, verzorgen van een high tea, of spelletjes doen met mensen die niet zelfstandig de deur uit komen;
  • gezamenlijke afsluiting en evaluatie o.l.v. de Present (project)begeleider;
  • napraten met collega’s onder het genot van een drankje over nu & noodzaak van het project. ‘Wat doet het ons? Wat leren we hiervan? Welk vervolg willen we eventueel?’

Meerwaarde

• voor een zorgvuldige voorbereiding, organisatie en begeleiding staat Present garant!
  • de groep bepaalt zelf welk soort project ze willen doen, wanneer en hoelang het duurt;
  • Present Deventer is onderdeel van een landelijk netwerk van 70 Present stichtingen. De Presentmethode is officeel erkend als ‘effectieve sociale interventie’;
  • Present communiceert – in overleg – over uw inzet via website en social media en u ontvangt foto’s van het project;
  • de vergoeding voor Present bedraagt in verband met de voorbereiding, organisatie, begeleiding en evaluatie van een project € 500,-. “Deze investering leidt altijd tot een unieke ervaring!”

Algemeen (5)Gemeente Voorst – Present!
Alle ambtenaren van de gemeente Voorst waren in april (2015) Present. Dat betekende in groepen van ca. 10 personen verdeeld over zo’n 15 projecten in de gemeente Voorst en Deventer aan de slag! Na afloop van de middag werd er plenair afgesloten op het gemeentehuis. Een tijdens de middag gemaakt filmpje gaf een goede indruk van hoe het was. Dat was, met een hapje en een drankje, een mooie afsluiting van deze zeer geslaagde, gezellige en zinvolle organisatie-middag.

LogoNetwerkIntMBO

Stichting Present Deventer is lid van het Netwerk Intermediairs Betrokken Ondernemen, onderdeel van MVO Nederland.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Investering

• Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij tegen kostprijs. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we een maatwerk offerte. Meld u aan of neem contact op voor een kennismaking
  • Teamcoaching IKBEN!ZINVOL: De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachings doelstellingen en de omvang van uw team. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.

Ervaringen

Diverse Deventer bedrijvmkb schilderen hebben zich reeds met hun personeel of een deel daarvan, via Stichting Present ingezet ten behoeve van de ander in Deventer (en omgeving). Noaberschap…. Bijvoorbeeld collega’s van Stichting Eigenbouw, Rabobank Salland, BAM Woningbouw, Miqa Makelaardij, Qleaning schoonmaakdiensten, Maison Yvette, Woonbedrijf Ieder1, Rentree Wonen, Solid Partners etcetera. MKB Deventer zegt – nadat ze zich als groep hebben ingezet voor een schildersklus –  “Een vrijwilligersklus is een prima alternatief voor een teamuitje’’. Een artikel over hun ervaring is verschenen in het MKB Magazine. Klik hier om het artikel te lezen.