Meedoen als bedrijf

Aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) kan op verschillende manieren. Maar hoe breng je dit over op uw eigen organisatie en realiseer je echt sociale impact?  Present helpt u meer maatschappelijke impact te hebben in zowel uw organisatie als in Deventer en omgeving.

Hoe inspirerend en geloofwaardig is het om uw betrokkenheid juist praktisch te laten zien? Dat kan nu eenvoudig, dankzij een Present-project op maat. Doordat collega’s met elkaar in een geheel andere setting samenwerken, ontstaat er nieuwe dynamiek en meer verbondenheid. Kortom: Teambuilding op zijn best!

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Present Deventer organiseert leuke, samenbindende personeelsuitjes die medewerkers niet snel zullen vergeten. We verzorgen een passend project dat aansluit bij jullie mogelijkheden. Neem contact met ons op en laat ons weten wat uw bedrijf of afdeling wil en kan. Present zoekt een passende activiteit waar iedereen het naar zijn zin heeft én van betekenis is. Zijn jullie handig en willen jullie praktisch aan de slag? Of willen jullie graag in contact komen met andere mensen? Of zoeken jullie verschillende activiteiten passend bij de verschillenden teamleden? Present zoekt projecten die passen bij jullie mogelijkheden. Actief met elkaar aan de slag en daarna lekker eten? Ook dat kan. Resultaat is een leuke, sfeervolle happening voor iedereen.

Voorbeelden van activiteiten:
– Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
– Een team dat pannenkoeken bakt met mensen met een beperking
– Een afdeling die samen met een groep alleenstaande ouderen een wandeling maakt over de kinderboerderij

In samenspraak met u verzorgen wij een dag of dagdeel. Vervolgens nemen we de complete organisatie voor onze rekening. Kortom: iets heel anders als paintballen of kleiduiven schieten, maar wel met impact op zowel uw mensen als de hulpontvangers.  Meer informatie voor een project op maat? Neem contact met ons op.

Kosten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als bedrijfsuitje

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) via een personeelsuitje en teambuilding vraagt al met al veel van alle betrokkenen. Het moet dan ook zorgvuldig georganiseerd worden in nauw overleg met hulpverleners en hulpvragers. Het is dus niet geheel gratis. Dat is immers geen enkel bedrijfsevenement. Wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij slechts tegen kostprijs. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost minimaal € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we graag een maatwerk offerte.

Wordt jouw bedrijf ook Present Proof?

Wordt partner van Present Deventer en daarmee ‘Present Proof’. Daarmee steunt u de vele projecten die jaarlijks in Deventer gebeuren voor een leefbare samenleving én kunt u zelf aan de slag.

Jaarlijks project

Partnerschap met Present Deventer biedt u een manier om van betekenis te zijn in Deventer en omgeving. Niet alleen bieden wij partners jaarlijks een passend project van maatschappelijke betekenis. Medewerkers kunnen zelf bepalen op welke manier ze zich willen laten inzetten. Maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk.

Investering met lokale maatschappelijke impact

Maar partnerschap van Present levert nog meer op. Want Present bemiddelt niet alleen voor groepen uit bedrijven, we willen de hele samenleving in beweging krijgen in het omzien naar kwetsbare mensen! Ook groepen vrienden, studenten, kerkgenoten, buurtgenoten, scholieren en zelfs gezinnen kunnen meedoen bij Present. Deze groepen nemen zelf geen budget mee. Maar door uw investering kan Present ze wel inzetten!

Pakket op maat

Er zijn veel verschillende manier om te investeren in Present. Onze partners bieden we een pakket op maat. Met u zoeken we naar een partnerschap dat past bij u als organisatie en die u én Deventer iets oplevert. We kijken wat voor bedrijf of organisatie u bent en we zoeken een bijdrage die daarbij past. Als u interesse heeft om een aandeel in Present te nemen, gaan we graag met u in overleg! Ook andersoortige inzet van mensen, middelen en media bespreken we graag (vrijblijvend) met u. Wilt u meer weten over partner worden van Present Deventer? Neem contact met ons op.

Ervaringen

Diverse Deventer bedrijven hebben zich reeds met hun personeel of een deel daarvan, via Stichting Present ingezet ten behoeve van de ander in Deventer (en omgeving). Noaberschap…. Bijvoorbeeld collega’s van Stichting Eigenbouw, Rabobank Salland, BAM Woningbouw, Miqa Makelaardij, Qleaning schoonmaakdiensten, Maison Yvette, Woonbedrijf Ieder1, Rentree Wonen, Solid Partners, Wasconnect, Bonk Elektro etcetera.

MKB Deventer zegt – nadat ze zich als groep hebben ingezet voor een schildersklus –  “Een vrijwilligersklus is een prima alternatief voor een teamuitje’’. Een artikel over hun ervaring is verschenen in het MKB Magazine. Klik hier om het artikel te lezen.

‘Geef de Koek door-challenge’ van start in mei 2022

Denk je aan Deventer, dan denk je natuurlijk aan de Deventer koek! In onze Koekstad vinden we het belangrijk om naar elkaar om te zien. De Geef de Koek door-challenge heeft als doel om bedrijven uit Deventer in contact te brengen met bewoners uit Deventer die een zetje in de rug goed kunnen gebruiken. Hierbij kan je denken aan voorbeelden als het opknappen van kinderkamers van kinderen uit gezinnen die geen financiële middelen hebben om een kinderkamer in te richten, het bezoeken van eenzame ouderen, etc. Bij de Geef de Koek door-challenge is het idee dat Deventerse ondernemers elkaar aansporen om een dagje zo’n project te doen, zodat bedrijven uit Deventer in die zin iets terug kunnen doen voor inwoners van Deventer. Op die manier verbinden we Deventernaren uit verschillende hoeken van de samenleving met elkaar. Bedrijven kunnen elkaar nomineren door een koekblik met de Deventer-bijtjes aan elkaar door te geven met daarbij de challenge om een maatschappelijk betrokken project uit te voeren. Op 17 mei 2022 heeft  Dansschool Eppink als eerste het Koekblik in ontvangst genomen!