Goed om eens iets terug te doen

10-04-2018

Carinova werkt al jaren samen met Stichting Present. Via groepen van Present worden diverse vrijwilligers ingezet voor projecten bij de verschillende locaties van Carinova, evenals bij cliënten thuis die door Carinova medewerkers (ambulant) worden begeleid.

Raad van bestuur en directie van Carinova wilde zich niet onbetuigd laten en op haar beurt iets terug doen. Ze hebben zich (anoniem) aangemeld. Present heeft dit aanbod uitgezet bij maatschappelijke organisaties en verschillende organisaties toonden belangstelling. Er is gekozen voor een project bij Interaktcontour, het voorjaarsklaar maken van de tuin bij locatie Tamarinde. Rondom deze dagbestedingslocatie ligt een grote tuin, waarbij tuinhulp van harte welkom is. Allerlei snoeiwerk en de tuin weer klaar maken voor het voorjaar is de grote wens. Op Tamarinde komen mensen met hersenletsel (NAH), bijvoorbeeld als gevolg van een beroerte, ongeluk of hersentumor.

Bron: website Carinova

Op vrijdag 6 april was het zover. ’t Was topweer om de handen uit de mouwen te steken in de tuin! Een mooie ervaring voor de vrijwilligers, bleek uit de reacties die we kregen:

• Waardevol om elkaar zo eens op een hele andere manier te zien;
  • Maar ook, je door dit project opnieuw beseffen dat iedereen hersenletsel kan overkomen.
  • En daarbij: hoeveel invloed dat op allerlei gebieden in je leven heeft…

Een Present project is meer doen dan een klusje klaren. Juist de ontmoeting met de ander, maakt het bijzonder.
Dankjewel Carinova, voor jullie inzet. Heel graag tot een volgende keer!

En dank aan onze (huis)fotograaf Geo Oplaat, voor de mooie foto’s.