Social Hydrogen Challenge

16-05-2020

24 uur Social Hydrogen Challenge steekt mensen een hart onder de riem!

De 24 uur Waterstof Challenge, oorspronkelijk gepland op 15 en 16 mei, kan vanwege het coronavirus helaas niet plaats vinden. Normaal gesproken nemen hier ongeveer 25 teams aan deel wat uiteraard nu, vanwege het coronavirus, niet mogelijk is. Juist vanwege dit coronavirus willen wij Nederlanders een hart onder de riem steken en heeft de organisatie van de 24 uur Waterstof Challenge samen met Stichting Present Deventer de 24 uur Social Hydrogen Challenge bedacht en op 15 en 16 mei gepland.

Ons plan is om diverse hulpvragen uit te voeren die door verschillende landelijke Present stichtingen worden of al zijn aangereikt. Denk bijvoorbeeld aan een schilderij gemaakt door kleinkinderen afleveren bij oma of bedrijven die iets leuks willen doen voor hun relaties waaraan ze door de maatregelen minder aandacht hebben kunnen schenken. Om de verzoeken die uit het hele land zullen komen zo goed mogelijk te kunnen bedienen starten wij vanuit de regio Zuid-Holland, Utrecht en Overijssel en doen veel andere provincies aan.

Start in Deventer

Om 09:30 geeft Menno van Luijn, programmamanager Waterstof van de Cleantechregio de aftrap van de 24 uur Social Hydrogen Challenge bij de Gasfabriek in Deventer. Arjan de Putter (24 uur Waterstof Challenge en Deventenaar), haalt daar een pakket op bij Marco Kok, directeur MKB Deventer, ter verspreiding bij de vijf lokaties van Solis in Deventer.

Volg ons live! https://elektricitijdrit.nl/24shc

De waterstof voertuigen zien gedurende deze 24 uur online te volgen en van iedere uitvoering kan een foto of videomoment worden gemaakt. Uiteraard worden alle hulpvragen uitgevoerd op gepaste afstand en overige coronaregels.