Unieke samenwerking

20-10-2017

Unieke samenwerking tussen vijf partijen en de inzet van een groep jongeren, leidt tot maar liefst 7 opgeknapte tuinen

Geen bankhangen, gamen of vervelen tijdens de vakantie. Een grote groep jongeren uit Kockengen bood zich aan om tijdens hun kampweek, die ze in de buurt van Deventer doorbrachten, in te zetten voor de ander. Stichting Present werd benaderd voor het vinden van een zinvolle invulling.

De voortuinen van de bewoners van de seniorenwoningen in de Van Suchtelenstraat konden heel goed een opknapbeurt gebruiken, gaf Sociaal Team Voorstad te kennen. Een unieke kans om met zo’n grote groep dit in één keer op te kunnen pakken. Daarbij werden diverse partners in de stad aan dit project verbonden.

De Deventer Schoonfamilie leverde alle benodigdheden, zoals bezems en containers en hielp ook zelf mee tijdens het project. Wooncorporatie Rentree was Present met spullen, evenals collega’s die enthousiast meehielpen. Ook een drietal collega’s van Sociaal Team Voorstad sloten aan bij de groep. Villa Voorstad zorgde voor een heerlijke lunch voor iedereen die meewerkte en voor de betrokken bewoners.

Prachtig herfstweer, enthousiaste jongeren, betrokken netwerkpartners, een unieke mix en samenwerking. Iedereen genoot zichtbaar op deze zonnige woensdag, 18 oktober. De tuinen van maar liefst 7 woningen zijn opgeknapt, er werden ramen gewassen en de paden achter de huizen werden onkruidvrij en beter toegankelijk gemaakt. Wat een geweldig resultaat van deze gecombineerde inzet.