Team en Bestuur

Vanaf 2006 is Present in Deventer actief. Jaarlijks steken honderden vrijwilligers de handen uit de mouwen en worden veel verschillende projecten uitgevoerd. Zoals schilderen, behangen, verhuizen, het opruimen van een vol huis of het onder handen nemen van een tuin, het poetsen van een vervuild huishouden. Maar ook wordt aandacht gegeven aan mensen die alleen zijn of bijna geen persoonlijke aandacht krijgen. Vrijwilligers brengen op een geheel eigen wijze gezelligheid in zogrinstellingen. Er wordt gewandeld met mensen uit zorginstellingen, musical liedjes worden door groep 8 kinderen opgevoerd voor mensen met een verstandelijke beperking, een bedrijf levert Sint en Pieten voor een begeleid wonen project etcetera.

Al deze projecten worden uitgevoerd door vrijwilligers uit kerken, de lokale politiek, bedrijven, verenigingen, vriendengroepen. De aansturing hiervan vindt plaats door het Operationeel Team van Stichting Present Deventer.

Operationeel Team
Het Operationeel Team bestaat uit de coördinatoren Jitty Wiggers en Petra de Vries. Verder zijn er nog diverse projectbegeleiders die specifiek voor het begeleiden van projecten bij Present betrokken zijn.

Jitty Wiggers, Coördinator Projecten
‘ Het is mijn passie om met mensen te werken! En waar kan dat beter dan bij Present:
– mensen die een zetje in de rug kunnen gebruiken,
– mensen die iets voor een ander willen doen,
– mensen uit bedrijven,
– mensen/hulpverleners vanuit maatschappelijke organisaties,
– buurtgenoten, stadsgenoten…..alles komt samen bij Present.
Een boeiende uitdaging. Ik kan mijn passie hier helemaal in kwijt!’

Petra de Vries,
Coördinator Match & Connect
Match & Connect is een gezamenlijk project van Stichting Present & Humanitas, waarbij we maatjesgezinnen (en jongerenmaatjes) koppelen aan jonge vluchtelingen of vluchtelinggezinnen. Ze trekken dan gedurende een jaar vriendschappelijk samen op. Vooraf krijgen ze een training, daarna een match en tijdens het jaar worden ze begeleid en gecoacht door Petra.

Erwin Stam, Coördinator Speciaal Sociaal Aanbod

Diverse keren per jaar ontvangen hulpverleners van ons een heel speciaal aanbod. Dan kunnen cliënten worden aangemeld voor een gratis kappersbeurt, een avondje uit naar de Deventer Schouwburg of het bijwonen van een voetbalwedstrijd in de Kuip (Feijnoord). Dit aanbod wordt verstuurd door Erwin Stam. Erwin zorgt vervolgens voor het matchen, de verdere organisatie & coordinatie en de evaluatie.

Vrijwilligers
Dieke van der Honing ondersteunt Present als administratief medewerkster. Zij zorgt onder meer voor een sluitende projectadministratie. Colette Koffeman ontwikkelt diverse marketingmaterialen voor Present in Deventer. We mogen een beroep doen op Christian Bollen voor het optimaliseren en bijhouden van onze website. En verder zijn er diverse mensen Present als flexer of projectbegeleider. Ieder met z’n eigen talent Present :)!

Huisfotografen
Bij Present zijn er maar liefst 3 mensen enthousiast en bereid om foto’s te maken van de projecten. Onze huisfotografen, Geo Oplaat, Geertje Bonhof en Anita Hamelink, zorgen er samen voor dat de vrijwilligers goed in beeld komen en de foto’s het verhaal doen.

Het bestuur van Present Deventer bestaat uit de volgende personen:

• Pauline Satter (voorzitter)
  • Frits Schutte (secretaris)
  • Arjan Kleinjan (penningmeester)