Sint

Leuk & zinvol:
Maak een gezin blij met een Sinterklaas-verrassingspakket!

_dsc8968Wij zoeken opnieuw circa 25 gezinnen, gespreksgroepen, collega- of bijvoorbeeld vriendengroepen die elk voor één gezin in Deventer en omgeving een ‘Sinterklaas-verrassingspakket’ willen verzorgen. Van hulpverleners vragen we adressen van gezinnen met kinderen, die door allerlei omstandigheden geen cadeautjes kunnen betalen. De cadeautjes worden door (onze) Sint en/of Piet anoniem bij deze gezinnen bezorgd.

Sinterklaas zet zich ook dit jaar in via Stichting Present Deventer!

In 2014 zijn we gestart met de Sinterklaasactie. En vanwege de enthousiaste reacties van zowel de gevende groepen die de Sinterklaas verrassingszakken maken als de reacties van de gezinnen die verblijd worden met bezoek van Sint en pieten èn een zak met cadeautjes, organiseren we sindsdien jaarlijks de Sint-actie!

Een van de reacties naar aanleiding van vorig jaar, die wij kregen van de betrokken hulpverlener:

“Ook namens mij (hulpverlener) dank voor deze bijzondere actie. Jullie hebben een gezin dat veel mee heeft gemaakt en nog steeds mee maakt een hele leuke middag bezorgd. Nu konden de kinderen op school vertellen dat Sinterklaas ook bij hen is geweest. Complimenten voor dit leuke initiatief en de prima organisatie. Zeer gewaardeerd en genoten!”

Sinterklaasactie via Present, hoe werkt dat?

Een Sint-actie is vooral gericht op gezinnen. Zodat kinderen op de dag na Sinterklaas op school ook iets kunnen vertellen over hun Sinterklaas avond. Present wil graag de verbinding leggen. Via haar netwerk van maatschappelijke organisaties, kunnen wij een oproep doen gezinnen aan te melden die hier voor in aanmerking komen. Zo komen pakketten terecht op plaatsen waar ze ook echt meer dan welkom zijn…

Bedoeling is dat er door een ander gezin, groepje of individu, een pakket op maat wordt gemaakt voor het gezin.  Vooraf krijg je omschrijving van de gezinssamenstelling (aantallen, meisje/jongen, leeftijd, hobby, eventuele cadeau wensen). Daarmee kan een pakket op maat worden gemaakt. Dat bestaat uit een jutezak vol cadeaus. Een persoonlijk cadeau voor ieder kind, iets lekkers (zelfgemaakt?) voor Sinterklaasavond én een gedicht van Sint en Piet. Het is NIET de bedoeling om hier tweedehandscadeaus in te doen. Deze gezinnen krijgen al vaak tweedehandsspullen… nu is het juist de bedoeling hen te verrassen met nieuwe spullen. Indicatie: cadeau ter waarde van ca € 10,- per stuk.

Uitdelen van pakketten door (Sint en) Pieten vindt plaats (onder voorbehoud) op woensdagmiddag 28 november bij de mensen thuis. Bezoek (Sint & ) Piet duurt ca. 20 minuten. Achteraf krijgen wij via de hulpverlener een korte reactie van het gezin (hoe was het, wat heeft dit voor jullie betekend?), die we terugkoppelen aan de gevers/makers van het pakket.

Doe je mee? Meld je aan!

Wij hopen dit jaar met zo’n 25 sinterklaas-zakken even zoveel gezinnen te kunnen verrassen. Wil jij met jouw gezin, vriendengroep, collega’s of gewoon individueel, ook een bijdrage leveren aan een onvergetelijke sinterklaasviering voor plaatsgenoten, meld je dan – uiterlijk 1 november – aan. We zien je aanmelding graag tegemoet!

Aanmelden gezin door een hulpverlener

Ben je hulpverlener en wil je een gezin voor de Sinterklaasactie aanmelden? Klik dan hier voor het betreffende formulier.