Walk & Meet

Voor Corona organiseerden wij regelmatig Meet & Eat avonden. Een avond gasten uit het AZC aan je tafel. Kennismaken met elkaars cultuur, eetgewoonten, taal en nog zoveel meer. Deventer Doet organiseerde wekelijks vrijwilligerswerk voor mensen uit het AZC. Helaas kunnen beide activiteiten nu even niet vanwege corona. Daarom slaan we de handen ineen en kijken we naar wat wél kan.

Wandelen met een nieuwkomer

Wandelen! In samenwerking met het COA en Deventer Doet, organiseren wij Walk & Meet.

Wil jij wandelen met een nieuwkomer? Met iemand die in de vluchtelingenopvang woont en heel graag Nederlanders wil ontmoeten, de taal wil leren en Deventer wil ontdekken? Doe dan mee!

Vanwege de coronamaatregelen gaat het om 1-op-1 koppelingen. Op dit moment mag je namelijk met maximaal 2 personen buiten iets ondernemen.

Hoe werkt het?

• Present Deventer of Deventer Doet koppelt je aan iemand uit het AZC;
  • je neemt telefonisch of via WhatsApp contact op met degene aan wie je bent gekoppeld;
  • je maakt een afspraak om te gaan wandelen, wanneer het jullie uitkomt;
  • je spreekt af buiten bij de hoofdingang van het AZC, Frieswijkerweg 2, of op een andere plek die op de fiets te bereiken is;
  • je houdt rekening met de coronamaatregelen: wandelen met maximaal 2 personen, je houdt 1,5 meter afstand, de afspraak gaat niet door als één van beiden klachten heeft en niet bij elkaar in de auto;
  • de afstand, de route en tijdsduur is naar keuze, het gaat vooral om de ontmoeting;
  • als je het allebei leuk vindt, ben je natuurlijk vrij om vaker met elkaar af te spreken.

Wandelen…gezond én coronaproof! Meld je nu aan!