Actie Zomerpakket

In 2019 organiseren we als Present Deventer voor de tweede keer actie Zomerpakket. Een zomerpakket is bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nèt een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door (Present) vrijwilligers.

Hoe werkt het

• Je kunt met je gezin, een groep of alleen een zomerpakket samenstellen. We hebben aan de hulpverleners doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van tussen de € 25,- en de € 50,-.;
  • Met dank aan sponsoren, krijg je van ons als start een:
    • mooie shopper, om de spullen in te doen;
    • daarin al vrijkaartjes voor het gezin voor een familiefilm bij het Filmhuis;
  • Wat je er in kunt doen? Denk aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, entreekaartjes voor het zwembad, leuke tijdschriften etc. Totale waarde tussen de € 25,- en € 50,-. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf of winkel te vragen je te sponsoren (zwembad, ijsboer, speelgoedwinkel etc.). In de afgelopen jaren is dat de samenstellers die dat probeerden (bij collega Present stichtingen in het land), steevast gelukt. De meeste mensen vinden een zomerpakkettenactie een heel sympathiek idee!;

Aanmelden om een zomerpakket te maken

• Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich online bij ons aanmelden (zie knop linkerzijde), maar doe het voor 17 mei 2019;
  • Jullie worden daarna gekoppeld aan een gezin. Waar mogelijk kijken we of dat zoveel mogelijk in je eigen buurt kan.
  • In week 23 (3-7 juni) zullen we jullie updaten met de gegevens van het gezin voor wie je het pakket mag samenstellen. Inclusief informatie over het gezin, wat jullie helpt om het gezin te verrassen met iets dat bij hen past;
  • Ook ontvangen jullie dan tips voor het samenstellen / langs brengen etc.
  • Het is de bedoeling om het pakket vlak voor de zomervakantie (ergens tijdens de eerste 2 weken van juli) bij het gezin langs brengen;

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

• Hulpverleners of andere verwijzers kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot 18 jaar) en met minimaal nog één kind op de basisschool, bij Present aanmelden voor actie Zomerpakket, zie knop aan de linkerzijde;
  • Periode: Opgeven kan tot 17 mei 2019. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.
  • Persoonlijk contact: de vrijwilligers gaan het zomerpakket persoonlijk langs brengen bij het gezin thuis, aan het begin van de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

We hopen dit jaar 70-80 zomerpakketten te kunnen samenstellen en uitdelen. Help je mee om de zomer voor zoveel gezinnen een beetje zonniger te maken? We zien je reactie graag tegemoet!