Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Niet Alleen!

Ook in tijden van crisis willen we er zijn voor iemand anders. Present heeft zich daarom aangesloten bij Niet Alleen die op wil komen voor kwetsbare mensen die het in deze tijd nog lastiger hebben dan anders. Wilt u deze mensen helpen door voor hen Present te zijn, klik dan op het bovenstaande logo.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Lees meer over onze mooie project via De Feanster.......
Én meld je aan via onze website op een PB-tje!Vrijwilligers gevraagd voor project 'Tegel eruit, groen erin!'

Stichting Present de Wâlden zoekt vrijwilligers die samen met studenten van het Nordwin-college tuinen opknappen bij mensen in Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen die dit zelf niet kunnen. Zij verdienen, net als ieder ander, een groenere leefomgeving.

Het plan omvat veertig tuinen die binnen twee jaar onder handen worden genomen. Hulpverleners kunnen hiervoor bij Stichting Present de Wâlden cliënten voordragen.

Stichting Present De Wâlden heeft bij het Iepen Mienskip Funs van de Provincie Fryslân een aanvraag gedaan voor de aanleg van ecologisch verantwoorde tuinen. En deze subsidie is toegekend. De aanvraag is gedaan om bij hulpvragen voor tuinonderhoud, tuinen niet alleen op te ruimen en te snoeien, maar ook zo in te richten dat tuinen vergroenen.

Leefplezier
Een groene leefomgeving draagt immers ook bij aan het leefplezier van de bewoners! Bij een hulpaanvraag wordt met de bewoner eerst gekeken wat de wensen en mogelijkheden zijn voor de herinrichting van de tuin. Daarna wordt een tuinontwerp gemaakt. Bij dit ontwerp is hergebruik van materialen en gebruik van duurzame materialen, waaronder plantgoed, het uitgangspunt.

Ecologische hoveniers hebben een bijdrage aan dit project toegezegd. Na bespreking van het tuinontwerp met de bewoner worden de noodzakelijke werkzaamheden en materialen geïnventariseerd. Vervolgens gaat het echte werk beginnen. Na afronding van het tuinproject vindt een evaluatie plaats, waarbij ook adviezen worden gegeven over het onderhoud.

In september gaat de schop de grond in en wordt er gestart met de eerste tuinen. En daarvoor worden nog vrijwilligers gezocht. Ook bedrijven kunnen dit project sponsoren, met goederen of vrijwilligers en op deze manier invulling geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Voor meer info over Present De Wâlden en/of aanmelding voor dit project zie: stichtingpresent.nl/dewalden/ Aanmelden als vrijwilliger of sponsor kan eveneens via deze website.
... Lee meerSee Less

2 weeks ago
Lees meer over onze mooie project via De Feanster.......
Én meld je aan via onze website op een PB-tje!

Stichting Present De Wâlden heeft via het Iepen Mienskip Funs van de Provincie Fryslân subsidie gekregen voor de aanleg van ecologisch verantwoorde tuinen. De doelgroep die aanspraak kan maken op vergroening van hun tuin zijn die mensen die dit zelf niet kunnen en daarom een steuntje in de rug nodig hebben. Stichting Present De Wâlden helpt hierbij een handje.
Hulpverleners kunnen voor dit project namen van cliënten aandragen!
Het Friesch Dagblad besteedt vandaag aandacht aan dit ambitieuze project. Het artikel is hierbij opgenomen.

Meer info over dit Ecologische tuinenproject volgt zeer binnenkort!
... Lee meerSee Less

1 month ago
Hulpverleners kunnen voor dit project namen van cliënten aandragen!

Meer info over dit Ecologische tuinenproject volgt zeer binnenkort!

Foto's uit het bericht van Stichting Present ... Lee meerSee Less

2 months ago
Image attachment
Load more