Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Niet Alleen!

Ook in tijden van crisis willen we er zijn voor iemand anders. Present heeft zich daarom aangesloten bij Niet Alleen die op wil komen voor kwetsbare mensen die het in deze tijd nog lastiger hebben dan anders. Wilt u deze mensen helpen door voor hen Present te zijn, klik dan op het bovenstaande logo.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Present De Wâlden heeft onlangs in samenwerking met Lions De Wâlden een Syrisch gezin geholpen dat zelf niet in staat was om achterstallig onderhoud in huis te plegen. Het ging daarbij speciaal om het uitvoeren van schilderwerk. Lions De Wâlden heeft zich het lot van dit gezin aangetrokken en menskracht en middelen ter beschikking gesteld om diverse deuren in het huis te voorzien van een fris nieuw kleurtje. En het resultaat mag er zijn! Zowel de hulpvrager als de hulpverleners kijken terug op een goede samenwerking en een prachtig resultaat!

Het werk van Present De Wâlden heeft door Corona een poos stilgelegen. Nu er versoepelingen hebben plaatsgevonden, zien we weer kansen om aan de slag te gaan bij mensen die om wat voor reden dan ook, niet zelf in staat zijn om overzicht in hun leven te houden. Bijvoorbeeld doordat zij door Corona sociaal geïsoleerd zijn, in armoede leven of kampen met fysieke of geestelijke problemen. In de afgelopen periode is door hulpverleners een aantal aanvragen gedaan voor o.a. tuinwerkzaamheden.

Concreet betekent dit: het leefbaar maken van een tuin, zodat kinderen er weer kunnen spelen, snoeiwerkzaamheden en onkruid verwijderen tussen de tegels. Snoeiafval en soms ander afval naar de stort brengen. Soms is een tuin een afvalplaats van ongebruikte spullen geworden en het opruimen daarvan geeft letterlijk weer ruimte aan de bewoner(s).

Voor deze werkzaamheden zijn we op zoek naar vrijwilligers! Lijkt het je leuk om met je kring, sportvereniging, buurt of met enkele gezinsleden een (zaterdag-)morgen of middag aan de slag te gaan, meld je dan aan! We komen ook graag in contact met mensen die gemakkelijk de verfkwast hanteren en eens een kamer bij een hulpvrager willen sauzen. En met mensen die handig zijn in het plaatsen van een schutting, het leggen van een straatje of stoepje.

2 weeks ago

Zie voor meer info: www.presentdewalden.nl of bel met Henk Miedema 06 40892256 | henk.miedema@presentdewalden.nl of Ineke Antuma 06 18750416 | ineke.antuma@presentdewalden.nlImage attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Lionsclub De Wâlden Top, deze samenwerking! Graag tot ziens :-)

Marleen Stoel ,iets voor de gg?

View more comments

Groepenbegeleiders gezocht!

Present De Wâlden helpt groepen om zich in te zetten voor een ander door een dag(deel) een praktische klus of een sociale activiteit uit te voeren. Present slaat op deze manier een brug tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Alle aanvragen die we krijgen komen van professionele maatschappelijke organisaties die in Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel actief zijn. Alle projecten vinden plaats in deze beide gemeenten.

Wij zijn op zoek naar een of meerdere Groepenbegeleiders (vrijwillig) m/v

Je bent het eerste aanspreekpunt voor de groep tijdens een project. Je bereidt samen met de groep de projecten voor en op de projectdag zelf begeleid je de groep (op afgesproken momenten).
Je draagt eraan bij dat het project voor alle partijen een succes wordt.

Jij:
o Vindt het mooi om je in te zetten voor anderen
o Bent flexibel
o Houdt van samenwerken
o Bent communicatief en sociaal vaardig
Wij:
o Bieden je een veelzijdige en uitdagende tijdsbesteding in een dynamisch en maatschappelijk betrokken organisatie
o Beschikken over een netwerk van maatschappelijke hulpverleners en initiatieven
o Geven je graag de gelegenheid werkervaring op te doen. Vrijwilligerswerk is een pre op je cv!

Ben je geïnteresseerd? We horen graag van je! Stuur een mailtje naar info@presentdewalden.nl of bel naar 06 – 18 75 04 16

2 months ago

Alejandro heeft veel geleerd van zijn traineeship bij Present. Ooit hoopt hij zijn droom te kunnen verwezenlijken en als motivatiecoach op een podium te staan. Lees meer over zijn bijzondere droom op www.jongpresent.nl/alejandro-droomt-over-spreken-en-coachen/ ... Lee meerSee Less

4 months ago

Online voorlezen: iets wat nu wél kan!
"Vanmorgen heb ik een dame van 97 jaar gesproken. We zijn niet eens aan voorlezen toegekomen omdat we zo gezellig hebben gekletst! Bijzonder hoeveel raakvlakken we bleken te hebben. Echt een aanrader! Ik zou het graag nog een keer doen." Aldus een deelnemer.

In samenwerking met de medewerkers van Vattenfall Foundation, ING Bank en Coca-Cola European Partners hebben al 140 mensen online voorgelezen aan mensen in zorginstellingen door het hele land! Het is gezellig praten over toen en nu, contact maken en even tijd voor elkaar hebben. Zo voel je je online toch verbonden met elkaar! Wat fijn dat we dit ondanks alle maatregelen wél kunnen doen!

Ook benieuwd naar wat je nog wél kunt doen in coronatijd als je jouw talent wilt inzetten voor een ander? Kijk dan op onze website naar de vele mogelijkheden. Met 75 lokale stichtingen zit er altijd wel een stichting Present in jouw buurt! stichtingpresent.nl/alle-locaties/

4 months ago
Load more

Onze partners