Zomerpakketten – info & aanmelden voor hulpverleners

Dit jaar organiseren we als Present De Wâlden opnieuw de Zomerpakketten-actie. Juist nu in Corona-tijd, waarin het moeilijker is om erop uit te gaan, is wat afleiding welkom voor met name kinderen. We doen dit voor gezinnen die leven op de armoedegrens en de komende zomer niet op vakantie kunnen. Door een zomerpakket voor hen samen te stellen wordt de zomer net een stukje zonniger!
Is een zomerpakket iets voor een gezin dat jij begeleidt? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je jouw cliënten aan kunt melden. Het aantal gezinnen dat kan deelnemen zal ca. 10 zijn.

Het zomerpakket

Het pakket met een waarde tussen de € 25,- en € 50,- wordt samengesteld door groepen uit de gemeenten Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen. De inhoud varieert, maar kan o.a. bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop bevatten of zomerspeelgoed, een tijdschrift etc.

Wat vraagt het van jou als hulpverlener?

Een gezin aanmelden kan via het onderstaande aanmeldformulier. Doe dit wel in overleg met je cliënt en vertel hem/haar dat wij de informatie over het gezin met de samenstellers delen. We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de kinderen (jongen/meisje en leeftijd). Ook tips voor de samenstellers zijn welkom, bijvoorbeeld over wat de kinderen graag doen, spelletjes, puzzelen en/of wat hun hobby’s zijn. Hoe meer details hoe beter, dan kan het ook echt een pakket op maat worden.

Concreet

• Vul het online formulier uiterlijk 21 juni in
  • Het gaat om gezinnen in de gemeenten Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen
  • Binnen het gezin is tenminste één kind tussen de 4 en 12 jaar
  • Dit gezin heeft niet de financiële middelen om zelf op vakantie of erop uit te gaan in de zomer
  • NB: hou er rekening mee dat er mogelijk teveel opgaven zijn en dat we niet elk aangemeld gezin blij kunnen maken. Beloof jouw cliënten dus niets tot je van ons hoort of het doorgaat!
  • In de week van 22 juni laten we je weten welke gezinnen een pakket gaan ontvangen
  • Dan gaan ook de samenstellers aan de slag en daarna nemen ze contact met jou op over het bezorgen van het pakket. Mogelijk hebben ze dan ook aanvullende vragen aan je, het is dus belangrijk dat je de contactgegevens opgeeft waarop je bereikbaar bent en wanneer.

Helaas voor onze hulpverleners, maar het maximale aantal aanvragen voor het zomerpakket is bereikt.