Zomerpakketten – info & aanmelden voor samenstellers

Dit jaar organiseren we als Present De Wâlden opnieuw de Zomerpakketten-actie.zomerpakket

Juist nu in Corona-tijd, waarin het moeilijker is om erop uit te gaan, is wat afleiding welkom voor met name kinderen. We doen dit voor gezinnen die leven op de armoedegrens en de komende zomer niet op vakantie kunnen. Door een zomerpakket voor hen samen te stellen wordt de zomer net een stukje zonniger!

Aanmelden

We zijn op zoek naar tien samenstellers van een pakket. Zou je een pakket voor een gezin willen samenstellen? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je je hiervoor kunt aanmelden.

Het zomerpakket

Het pakket heeft een waarde tussen de € 25,- en € 50,-. De inhoud? Die kan zijn: bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, etc. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf/winkel te vragen je te sponsoren (bioscoop, ijsboer, zwembadkaartjes, speelgoedwinkel, etc.). Van voorgaande jaren weten we van de samenstellers dat dit heel goed te regelen is, omdat ondernemers de zomerpakketten-actie een sympathiek idee vinden.

Wat vraagt het van jou als samensteller?

Als je een pakket wilt samenstellen kun je je uiterlijk 21 juni aanmelden via onderstaande aanmeldbutton. In de week erop ontvang je dan de relevante gegevens van het gezin waar je een pakket voor gaat samenstellen. Ook ontvang je de contactgegevens van de hulpverlener die betrokken is bij dit gezin. Hiermee kun je dan contact opnemen als je nog vragen hebt. Ook bespreek je met hem/haar hoe, waar en wanneer je het pakket gaat bezorgen.

Concreet

• Vul het online formulier uiterlijk 21 juni in
  • Jullie worden daarna aan een specifiek gezin gekoppeld
  • Jullie ontvangen in de week van 22 juni informatie over het gezin. Dat helpt jullie om te bedenken wat voor soort pakket leuk zou zijn en wat er in kan
  • Bij het gezin is er minstens één kind tussen de 4 en 12 jaar aanwezig
  • De waarde van een pakket ligt zo tussen de €25,- en €50,- (afhankelijk van de gezinsgrootte en wat jullie willen doen)
  • Met de hulpverlener spreek je af waar jullie het pakket brengen: bij de ontvanger thuis of bij de hulpverlener. Dit is namelijk afhankelijk van jullie wensen en de wensen van het ontvangende gezin. In principe is het de bedoeling om zelf het pakket te brengen.