Acties

Decemberpakkettenactie

Het is alweer bijna december en dat betekent voor de meeste mensen: sinterklaas, kerst, oud & nieuw en vooral cadeaus. Voor een aantal mensen is dit echter niet vanzelfsprekend. Voor gezinnen die rond de armoedegrens leven is het uitgeven van geld aan versiering, snoepgoed en cadeaus niet aan de orde. En ook non-food producten zijn al duur genoeg.
Daarom organiseert Present De Wâlden ook dit jaar weer het welbekende Decemberpakket. Door een Decemberpakket wordt de feestelijkste maand van het jaar voor deze doelgroep net wat aangenamer en een stukje gezelliger!

Wat houdt de Decemberpakketten-actie in?

Dit jaar kiezen we voor een combinatiepakket van een food en non-food pakket. Omdat de decembermaand tenslotte draait om aandacht, vragen we ook om een klein persoonlijk cadeau. Denk aan een speelgoedauto of een springtouw voor de kleintjes in het gezin en aan een boek of een plant voor volwassenen. Zo krijgt iedereen in de gemeenten Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen, ook mensen die leven rond de armoedegrens, een feestelijke maand.

De actie wordt zoals gebruikelijk in samenwerking met hulpverleners gedaan. Onder hulpverleners verstaan wij (semi-) professionele medewerkers die de situatie van de hulpvrager(s) goed kunnen beoordelen. Dit betekent dat mensen zich niet zelf kunnen aanmelden.

De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers (gezinnen, collega’s, verenigingen, kerkelijke groepen) en de waarde is € 10,00 per gezinslid. We willen op deze manier bewustwording creëren en concrete hulp bieden aan mensen die het nodig hebben. Het samenstellen van de pakketten gebeurt aan de hand van de informatie die door de hulpverlener wordt verstrekt. Dit zorgt ervoor dat de ontvanger een passend cadeau krijgt.

Let op: Aanmelden kan tot zondag 20 november.