December actie!

Na het succes van de Sintacties van de afgelopen jaren willen Present De Wâlden en Present Noordoost Friesland opnieuw in december twee acties organiseren voor gezinnen die op de armoedegrens leven. Inderdaad méér dan alleen een Sintactie. In verband met de coronacrisis willen we dit jaar ook de doelgroep die niet zoveel met het Sinterklaasfeest hebben (zoals alleenstaanden of gezinnen zonder (jonge) kinderen) een warme decembermaand bezorgen.

Wat houdt de Sint-actie in?

In de periode vóór 5 december gaan vrijwilligers, als assistenten van Sint Nicolaas, een jutezak met cadeaus Coronaproof bij kwetsbare gezinnen uit de gemeenten Achtkarspelen, Tytsjerksteradiel, Noardeast-Fryslân of Dantumadeel bezorgen om hen een onvergetelijke Sinterklaasavond te bezorgen. Het betreft gezinnen die zelf niet in de gelegenheid zijn om Sinterklaas met pakjes te vieren (het is dus niet als extraatje bedoeld zodat gezinnen twee keer Sinterklaas vieren). De gezinnen worden bij Present aangemeld door hun begeleiders. De cadeautjes voor de kinderen worden samengesteld door vrijwilligersgroepen (gezinnen, vrienden, kerkelijke groepen, collega’s e.d.). Op deze manier zorgen we ervoor dat de cadeautjes zorgvuldig en persoonlijk uitgekozen kunnen worden. Aanmelden kan tot 9 november.

Wat houdt de December-actie in?

In de week vóór de Kerstdagen gaan vrijwilligers een pakket met non-food artikelen (zoals bijvoorbeeld wasmiddel, tandpasta, afwasblokjes, kattenbakvulling en artikelen voor persoonlijke hygiëne) bezorgen bij gezinnen die leven op de armoedegrens. Hierdoor wordt het gezin in de gelegenheid gesteld om met het geld wat ze kunnen besparen, iets leuks te doen rond de Kerstdagen. De gezinnen worden bij Present aangemeld door hun begeleiders. Het Non-foodpakket wordt samengesteld door vrijwilligersgroepen (gezinnen, vrienden, kerkelijke groepen, collega’s e.d.). Op deze manier zorgen we ervoor dat het pakket zorgvuldig en naar persoonlijke behoefte wordt samengesteld. Om het pakket extra persoonlijk te maken, vragen we de samenstellers een leuk kleinigheidje erbij te voegen. Aanmelden kan tot 23 november.

Voor samenstellers:

Klik op de onderstaande buttons voor informatie en aanmelden door samenstellers
SINT-actie   December-actie

Voor hulpverleners:

Klik op de onderstaande buttons voor informatie en aanmelden door hulpverleners
SINT-actie   December-actie