Dit is Present

Dit zijn wij

In veel plaatsen in Nederland zijn we Present. We hebben tientallen lokale stichtingen, zo ook in De Wâlden. Al vele vrijwilligers vonden via ons hun weg naar kortdurende projecten in hun eigen buurt of regio. Hun werk vormt een welkome aanvulling op de bestaande professionele hulpverlening. Daarbij is zo’n project doorgaans voor de hulpgever en de ontvanger verrijkend.

Via Present De Wâlden komen we bij veel mensen over de vloer. Tal van vrijwilligers gaan via ons voor een dag of dagdeel aan de slag. Opruimen, schoonmaken, schilderen of gewoon een bakje koffie en een luisterend oor. Het kan allemaal via Present.

Kantoor

Als Present De Wâlden maken we deel uit van een landelijk netwerk. Het kantoor van Present Nederland met enkele betaalde krachten en vrijwilligers staat in Amersfoort.
Veel mensen zijn Present in De Wâlden en overal in Nederland. We hebben ook een lokaal team en bestuur voor Present De Wâlden. Hieronder lees je wie we zijn en waar je ons voor kunt bellen of mailen. Het team van Present De Wâlden bestaat uit:

Operationeel team

Hieronder kun je kort kennismaken met het operationeel team.

Gelbrig Hoekstra

Algemeen Coördinator
Coördinator Tytsjerkseradiel
gelbrig.hoekstra@presentdewalden.nl

Vacatures

Projectbegeleiders

Hieronder kun je kort kennismaken met onze bestuursleden.

Bert Nijboer

Noardburgum

Cor Kwakernaak

Burgum

Berend Wijmenga

Hurdegaryp
Penningmeester

Ineke Antuma

Buitenpost
Algemeen bestuurslid/PR & Communicatie

Jappie Dijkstra

Surhuisterveen
Algemeen bestuurslid

Ambassadeurs

We zijn ontzettend blij met de mensen die zich als ambassadeur aan onze Stichting hebben verbonden. Zij ondersteunen de doelstelling van Present en dragen de organisatie en de activiteiten een warm hart toe. Onze ambassadeurs verbinden hun naam aan Present en zo creëren zij draagvlak in onze lokale samenleving.
Van links naar rechts op de voorste rij:
  • Jeroen Gebben, Burgemeester Gemeente Tytsjerksteradiel
  • Geesje Duursma, Restaurant & Partycentrum De Pleats, Burgum,
  • Nico Lykelema, Rijschoolhouder
  • Jouke Spoelstra, Wethouder Gemeente Achtkarspelen
Zij vervullen vanuit hun functie een belangrijke rol voor Present de Wâlden en treden naar buiten als ‘comité van aanbeveling’.

De voortgang van ons werk is mede afhankelijk van een trouwe medelevende achterban. Ambassadeurs kunnen fungeren als de ogen, oren en mond van de stichting. Zij kunnen in de omgeving mogelijkheden signaleren om te verbinden in de plaatselijke samenleving.

Contact

Wil je graag in contact komen met een van onze bestuurders? Neem gerust contact met ons op.