Sinterklaas actie!

Ook dit jaar willen Present De Wâlden en Present Noordoost Friesland een Sinterklaas actie opzetten om gezinnen met een minimum inkomen een fijne Sinterklaasviering te bezorgen!

Wat houdt de Sint-actie in?

Met Sinterklaas gaan vrijwilligers, verkleed als Sinterklaas en Pieten, met de jutezak erop uit om kwetsbare gezinnen uit de regio Achtkarspelen, Tytsjerksteradiel, Noardeast-Fryslân of Dantumadeel een onvergetelijke avond te bezorgen. Het betreft gezinnen die zelf niet in de gelegenheid zijn om Sinterklaas met pakjes te vieren (het is dus niet de bedoeling als extraatje, dat gezinnen twee keer Sinterklaas vieren). De cadeautjes voor de kinderen worden samengesteld door vrijwilligersgroepen (gezinnen, vrienden, kerkelijke groepen, collega’s e.d.). Op deze manier zorgen we ervoor dat de cadeautjes zorgvuldig en persoonlijk uitgekozen kunnen worden.

Wat wordt er van je verwacht als Sintgezin?

• Het is de bedoeling is dat er door een ander gezin, groepje of individu, een pakket op maat wordt gemaakt voor het minimumgezin. Vooraf krijg je een omschrijving van de gezinssamenstelling (aantallen, meisje/jongen, leeftijd, hobby, eventuele cadeau wensen). Daarmee kan een pakket op maat worden gemaakt. Dat bestaat uit een jutezak vol leuke cadeaus. Een persoonlijk cadeau voor ieder kind  en voor de ouder(s), iets lekkers voor Sinterklaasavond én een gedicht van Sint en Piet.
  • Het is NIET de bedoeling om hier tweedehandscadeaus in te doen. Deze gezinnen krijgen al vaak tweedehandsspullen… nu is het juist de bedoeling hen te verrassen met nieuwe spullen.
  • We gaan uit van ongeveer € 10,- per kind. Daarnaast is het natuurlijk leuk om bijvoorbeeld pepernoten te bakken, gedichten te maken of met elkaar een ‘Sinterklaas-feest-slinger’ te maken voor het betreffende gezin. Wees vooral creatief!

Hoe kun je meedoen aan onze Sint-actie?

Door je aan te melden! Doe mee aan de Present-Sint-actie en maak een gezin blij met een Sinterklaas-verrassingspakket! Je kunt je aanmelden via het onderstaand formulier. Als we je aanmelding hebben ontvangen nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op voor verdere informatie en overleg. Ook gaan we via onze maatschappelijke contacten op zoek naar een passend minimumgezin in de gemeenten Achtkarspelen, Tytsjerksteradiel, Noardeast-Fryslân of Dantumadiel.