Gezocht: vrijwilligers voor een groen en sociaal Doetinchem

Present Doetinchem organiseert ieder voor- en najaar een  Sociaal Groen-projectdag. Groepen vrijwilligers helpen op deze dag bij het duurzaam beplanten en vergroenen van voortuinen van kwetsbare mensen in Doetinchem. Na de make-over van de tuin worden er vaste vrijwilligers aan de tuin gekoppeld. In overleg en samen met de bewoners houden deze vrijwilligers de tuin voor een afgebakende periode bij, totdat een onderhoudsarme biodiverse tuin is ontstaan. Een win-winsituatie: De bewoner krijgt hiermee een groene tuin en zijn/haar sociaal isolement wordt verkleind. Het is de bedoeling om vanaf nu ieder voor- en najaar een aantal tuinen op deze manier op te knappen. Zo willen we een bijdrage leveren aan een groen en sociaal Doetinchem.

Doe mee!

Present is op zoek naar:

• Vrijwilligers die een tuin na een opknapbeurt willen onderhouden, totdat de tuin onderhoudsarm is. Je blijft circa anderhalf jaar betrokken bij de tuin en zijn/haar bewoner. Per tuin zetten we twee vrijwilligers in voor het onderhoud. Present zorgt voor de begeleiding.
  • Groepen vrijwilligers die in het voorjaar van 2022 een tuin willen opschonen en opnieuw willen inplanten met planten waar mensen en insecten blij van worden.

Aanmelden kan bij:
Josefien Nahuis, projectcoördinator Present Doetinchem, josefien.nahuis@presentdoetinchem.nl of T 06 14747345
Lees hier meer over Sociaal Groen.