Meet & Connect

Als je nog maar net in Nederland bent en je wilt hier een leven opbouwen, dan is contact met Nederlanders van groot belang. Door Covid-19 is dat extra lastig, maar wel mogelijk! Daarom zijn wij op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Met het project Meet & Connect worden statushouders gekoppeld aan Doetinchemmers. Als maatje heb je regelmatig contact, ongeveer een keer per twee weken, gedurende een jaar. Tijdens dit jaar spreek je met elkaar af en onderneem je activiteiten op basis van vriendschap en gelijkwaardigheid. Je kunt bijvoorbeeld wandelen, helpen met het huiswerk als het een jongere betreft, samen boodschappen doen en koken, een spelletje doen enzovoort. Zo help je op een laagdrempelige manier een nieuwkomer wegwijs te worden in Nederland en de taal beter te spreken en te begrijpen. Iedereen kan meedoen; alleen, samen of als gezin. En, hoe bijzonder is het dat je als maatje ook leert over andere culturen!

Wanneer je je aanmeldt, volgt een intakegesprek. Rekening houdend met je wensen en interesses wordt er een match gemaakt met een nieuwkomer. Hierin werkt Present onder andere samen met Vluchtelingenwerk, Buurtplein, Samen Doetinchem en Laborijn. Na een eerste ontmoeting spreek je onderling met elkaar af. Gedurende het jaar organiseert Present een trainingsbijeenkomst en zijn er intervisiemomenten. Lees hier meer over de werkwijze van Meet & Connect.

Lijkt het je leuk om je alleen, als echtpaar of gezin te verbinden met nieuwkomers of ben je nieuw in Nederland en wil je graag contact met Nederlanders? Je kunt je aanmelden via de link hieronder. Wil je graag eerst meer informatie, neem dan contact op met Jasmijn Wagenaar: T 06 1463 8873 of jasmijn.wagenaar@presentachterhoek.nl.

Meld je aan als Nederlander voor Meet & Connect
Meld je aan als nieuwkomer voor Meet & Connect