12.000 euro subsidie Meet&Mix van Oranje Fonds

31 mei 2017

Het Oranje Fonds heeft Present Doetinchem een subsidie van €12.000,- gegeven voor de financiering van het project Meet&Mix dat in maart van start is gegaan. Bij Meet&Mix gaan Doetinchemse statushouders samen met flexvrijwilligers van Present aan de slag bij mensen met geldgebrek, een slechte gezondheid of handicap. Ze helpen hen bijvoorbeeld om te schilderen, te helpen verhuizen, een vloer te leggen of in de tuin te werken. Present werkt hierbij samen met Samen Doetinchem.

Iedere dinsdag helpen de statushouders en flexvrijwilligers twee huishoudens bij een klus. Sinds de start van het project zijn er al 17 klussen geklaard. Met de subsidie van het Oranje Fonds kunnen nu nog meer mensen worden geholpen en komen statushouders in contact met de flexvrijwilligers en andere bewoners van Doetinchem.

Inmiddels hebben meerdere statushouders aangegeven vaker vrijwilligerswerk te willen doen via Present.

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van Het Koninkrijk. Het afgelopen jaar ondersteunde het met 31 miljoen euro zo’n 9.300 initiatieven die er voor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcodeloterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.