Blij met hulp vrijwilligers bij opruimen huis

10 september 2020

“Ik vond de uitvoering van het project geweldig. Wat een werk is er door de vrijwilligers verzet!”, vertelt een medewerker van Sa-Net na afloop van de schoonmaak- en opruimklus door Present-vrijwilligers Corrie, Joke, Margaret en Gilbert. Zij hielpen een vrouw met meerdere beperkingen bij de voorbereiding van het verhuizen. Ze was via haar vorige relatie in Doetinchem beland, maar heeft zich hier eigenlijk nooit thuis gevoeld. Gelukkig vond ze een woning in het westen, maar alles alleen opruimen, inpakken en schoon achter laten voor de nieuwe huurder kon ze niet alleen.

De vier vrijwilligers hielpen de vrouw verspreid over een aantal dagdelen. Ze ruimden de woning vooral op en zorgden ervoor dat alles schoon was na afloop. Veel van de spullen van de vrouw werden door Stichting Mini Manna opgehaald en wat niet meeging naar de nieuwe woning, werd door de vrijwilligers naar de stort gebracht. “We zaten allemaal op een lijn en dat werkte erg prettig”, blikt een van de vrijwilligers terug. De bewoonster zelf was erg blij met de hulp van de vrijwilligers. Ze vond het erg gezellig om de opruim- en inpakklus samen met de vrijwilligers te doen. Nu kan ze met een gerust gevoel starten in haar nieuwe woonplaats.

Present biedt de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Lijkt het jou leuk om met een groep vrienden, collega’s, vrienden of andere groep iets voor een andere Doetinchemmer te betekenen? Meld je dan aan en ervaar hoe een paar uur van jouw tijd een groot verschil kan maken in het leven van een ander.