B&W aan de wandel met ouderen

11 oktober 2019

“Ik vind vrijwilligerswerk van groot belang voor de samenleving en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen”, aldus een van de wethouders na afloop van een uitje met bewoners van Schavenweide. Burgemeester Mark Boumans, wethouders Jorik Huizinga, Frans Langeveld, Rens Steintjes, Henk Bulten en gemeentesecretaris Gerben Karssenberg gingen samen met de ouderen op pad in het kader van het vijfjarig bestaan van Present Doetinchem. Op deze manier wil het college aandacht geven aan vrijwilligerswerk en laten zien hoe leuk het kan zijn om een paar uur aandacht en tijd aan een ander te geven.

Het college van Burgemeester en wethouders ging samen op pad met een aantal ouderen, die normaal niet meedoen aan de activiteiten die vanuit het zorgcentrum worden georganiseerd. Na een korte kennismaking gingen ze wandelend naar de Anna Hoeve. Daar voerde het college leuke gesprekken met de ouderen onder het genot van een kop koffie en zelfgemaakte appeltaart. “We hebben intensief gesproken met de ouderen. Het was prettig om met hen een diepgaander contact te hebben”, besluit Jorik Huizinga

Present Doetinchem organiseerde het uitstapje in samenwerking met de vrijwilligerscoördinator van Schavenweide. Present organiseert sociale en praktische projecten voor groepen vrijwilligers die zich een keer willen inzetten voor mensen met weinig financiële middelen, een klein netwerk en/of beperking.

Lijkt het jou ook leuk om een unieke ontmoeting te hebben en ondertussen andere mensen te helpen, klik dan hier voor meer informatie.