Handen uit de mouwen tijdens NL Doet

17 maart 2022

Zeven flexvrijwilligers van Present Doetinchem hebben tijdens NL Doet op zaterdag 12 maart geholpen bij het opknappen van de voor- en achtertuin van een jonge vrouw. De vrouw woont sinds een paar jaar onder begeleiding van Sa-Net in deze woning, maar deze klus was te groot om alleen te doen. Het eindresultaat is een opgeruimde tuin. Er is nu weer overzicht, zodat ze haar tuin zelf weer kan bijhouden en nog wat opvrolijken met wat planten. En de vrijwilligers hadden een leuke dag samen: “We hebben gezellig en fijn gewerkt, bij mooi weer!”.

In de tuin van de vrouw werd gesnoeid, zwerfafval opgeruimd, stenen weggehaald, onkruid weggehaald, enzovoort. De begeleidster van de vrouw hielp met de vrijwilligers mee met klussen en tussendoor werden ze door de bewoonster getrakteerd op een lekkere kop koffie met wat lekkers. Tijdens de pauze en het klussen was er daarnaast volop ruimte om met elkaar en de vrouw te kletsen en nader kennis met elkaar te maken.

Elke dag NL Doet bij Present

Eigenlijk zouden er in Doetinchem vier groepen vrijwilligers in actie komen tijdens NL Doet op 11 en 12 maart. Door omstandigheden en doordat een aantal vrijwilligers geveld waren door corona kon dit echter niet doorgaan. Gelukkig is het bij Present iedere dag NL Doet, dus binnenkort zullen zij toch in actie komen voor kwetsbare Doetinchemmers.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met vrienden, familie, kerkgenoten of een andere groep een Doetinchemmer helpen en zo ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!