Lions tonen hun culinaire skills in Den Ooiman

30 maart 2018

Tien Doetinchemse Lions hebben op zaterdagmiddag 10 maart hun culinaire vaardigheden getoond. In het kader van NL Doet zochten ze contact met Present, die voor hen een project organiseerde. De Lions bakten voor de bewoners van zorgcentrum Den Ooiman heerlijke wafels. In het restaurant konden bewoners van de somatische woongroep met hun aanwezige familieleden genieten van deze speciale lekkernij. Met life muziek door een accordeonist werd de sfeer verhoogd.

De aandacht waarmee de wafels gebakken werden en het plezier waarmee muziek gemaakt en beluisterd werd, waren de ingrediënten voor een gezellige en onvergetelijke middag die de bewoners goed heeft gedaan. De vrijwilligers vonden het waardevol en waren geraakt door de betrokkenheid van de begeleiding met de bewoners en de dankbaarheid van bewoners en familie: ‘van alle dankbaarheid werd ik stil’. Er ontstonden mooie gesprekken, waarin bewoners hun levensverhalen deelden met de vrijwilligers. Een van hen reageerde: ‘Het enthousiasme en de betrokkenheid van alle medewerkers van Den Ooiman, Present en onze Lionsclub was hartverwarmend’. Een van de vrijwilligers waardeerde het project zelfs met een 10.
Het was een leuke ervaring en een unieke ontmoeting tussen mensen die elkaar in het dagelijkse leven niet zo snel tegen komen. Present heeft graag aan deze ontmoeting meegewerkt, het was fijn om het leven voor deze bewoners even te veraangenamen. Het was en is hen dan ook van harte gegund!