Medewerkers DTC Media knappen huis op

19 maart 2020

Zeven medewerkers van DTC Media hebben een alleenstaande jonge moeder dit voorjaar, voordat de coronacrisis uitbrak, geholpen bij het opknappen van haar huis. Het project is een onderdeel van het partnerschap tussen DTC Media en Present Doetinchem. Het marketingbureau laat hiermee zijn maatschappelijk betrokkenheid zien. Het bedrijf biedt zijn medewerkers zo de kans om iets voor kwetsbare mensen te doen en tegelijk elkaar op een andere manier leren kennen. “Het was een fijne manier van teambuilding, waarbij het gaaf was om te zien hoe iedereen zich inspande en een bijdrage leverde. We hebben ontzettend veel kunnen doen in één dag”, was een van de reacties na afloop.

De vrijwilligers van DTC Media hielpen de moeder bij kleine klussen, zoals het ophangen van lampen en het in elkaar zetten van een tafel en kasten. Daarnaast hebben ze een aantal wanden gesaust. Tussendoor en tijdens de lunch was er volop gelegenheid om nader kennis te maken en te praten met de vrouw en haar moeder, die er tijdens de klusdag ook was.

De jonge moeder krijgt nu een nieuwe start. En dat was nodig na een scheiding, waarbij haar ex-partner een deel van het huisraad had meegenomen. De vrouw was erg blij met de geboden hulp en het verrassingspakket dat de vrijwilligers hadden meegenomen. Doordat haar huis nu weer op orde is, kan zij zich richten op de toekomst en het op orde brengen van haar leven. DTC Media zal in 2020 in totaal drie Present-projecten gaan oppakken.

Iets betekenen voor een ander tijdens coronacrisis?

Lijkt het jou ook leuk om samen in een kleine groep iets voor iemand anders te betekenen? Dat kan, ook nu tijdens de coronacrisis. Present koppelt nog steeds vrijwilligers aan mensen die wel wat extra hulp of aandacht kunnen gebruiken. Niet op onze gebruikelijke manier ‘achter de voordeur’, maar een ontmoeting en hulp zonder fysiek contact. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan hier.