Misset brengt partnerschap in praktijk

1 november 2019

Ruim twintig medewerkers van Misset Uitgeverij hebben in oktober meerdere Presentprojecten met een groen karakter uitgevoerd. In drie groepen hielpen ze mee op de zorgboerderijen ‘Slangenburg’, ‘De Stek’ en Urtica De Vijfsprong. De projecten zijn een onderdeel van het partnerschap tussen Misset en Present Doetinchem en Bronckhorst. De uitgeverij laat hiermee haar maatschappelijk betrokkenheid in de Achterhoek zien.

“Het allermooist vond ik het contact met de cliënten tijdens de koffiepauze”, vertelt een van de Misset-vrijwilligers die bij Urtica De Vijfsprong hielpen bij de aanleg van een nieuwe haag. ”Ik heb veel plezier aan het project beleefd. Het was leuk om te zien hoe mensen worden opgevangen en begeleid bij de Vijfsprong”, vult haar collega aan.

Een andere groep vrijwilligers ging aan de slag bij zorgboerderij ‘De Slangenburg’. Hier hielpen ze de medewerkers met een beperking bij het verwijderen van een hek rondom het terrein van de Slangenburg en het onderhoud van het landgoed. Bij ‘De Stek’ hielp de laatste groep bij het oogsten van pompoenen en het bouwen van een fietsenstalling.

Alle bedrijven waar werd meegeholpen combineren zorg en agrarische activiteiten en waren erg blij met de extra vrijwillige hulp.

Nieuwsgierig geworden naar een partnerschap met Present? Kijk dan op Steun ons als bedrijf of neem contact met ons op.