Present biedt collega’s PinkCube leuke en waardevolle ontmoeting

20 mei 2022

Negen collega’s van PinkCube hebben een dagje kantoor verwisseld om zich in te zetten voor mensen die wel wat extra handen en aandacht kunnen gebruiken. Ze gingen in twee groepen aan de slag in Doetinchem en Vorden. Dit speciale teamuitje is onderdeel van het partnerschap dat PinkCube dit jaar met Present heeft afgesloten. Een derde groep collega’s zal in juni in actie komen.

Nieuw begin

Zes vrijwilligers hielpen in Doetinchem een alleenstaande moeder bij het opknappen van haar huis en tuin. De vrouw heeft in haar jonge leven veel meegemaakt. Doordat de collega’s nu haar woonkamer hebben gesaust en tuin hebben opgeknapt, kan ze weer een nieuw begin maken. Daarnaast vond ze het ook heel leuk om de collega’s te ontvangen en hen te trakteren op iets lekkers. Dat is ook het doel van een Present. Niet alleen mensen met elkaar verbinden om een klus te klaren, maar ook om voor iedereen een waardevolle ontmoeting te realiseren.

Leuk en waardevol

Drie andere collega’s gingen samen met bewoners van de Enk in Vorden het terras opfleuren. “Ik vond het ontzettend leuk en waardevol. Ik heb het idee dat wij als groep echt iets hebben kunnen betekenen voor deze mensen”, vertelt een van hen. Bij de Enk wonen ouderen met psychische beperkingen. Samen met de bewoners plantten de vrijwilligers bloemen in de bloembakken. Daarnaast maakten ze samen een wandeling.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met collega’s, vrienden, familie of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!