Present Pieten verrassen gezinnen

30 november 2020

Twaalf Pieten van jongerenorganisatie HomeSpot hebben afgelopen zaterdag 33 kinderen in de Achterhoek verrast met cadeaus van Sinterklaas. Ze bezorgden een zak met cadeaus bij zes Doetinchemse gezinnen en daarnaast bij kinderen in Wehl, Kilder, Zelhem, Ulft, Vorden, Babberich, Didam, Ruurlo en Winterswijk. Present Doetinchem coördineerde de actie en koppelde de pieten aan gezinnen, die weinig of geen geld hebben voor Sintcadeaus. “Normaal organiseren we alleen projecten in de gemeente Doetinchem, maar voor deze actie zijn we hier van afgeweken omdat we via meerdere hulpverleners hoorden dat arme gezinnen in de kleinere plaatsen vaak worden vergeten”, legt Josefien Nahuis van Present Doetinchem uit.

De jongeren van HomeSpot hadden zich zelf aangemeld bij Present omdat ze graag iets wilden doen voor anderen in hun omgeving. Al snel werd het idee geboren om een Sinterklaasactie te organiseren. De zakken werden door vrijwilligers van de Soroptimistclub Doetinchem-IJsseloever gevuld met speelgoed, chocoladeletters, creatieve speelkaarten, boeken, bioscoopbonnen, 3D-pennen, enzovoort. Een van de ouders liet na afloop weten, dat haar dochters erg blij zijn met de cadeaus en zelf zei ze het volgende: “Nu ik deze cadeaus zelf niet hoef te kopen, heb ik de komende weken voldoende geld over om de boodschappen te kunnen doen”.

Een groot deel van het speelgoed werd gedoneerd door een grote speelgoedwinkel uit de regio. De overige cadeaus werden gekocht met een bijdrage van het Heutink Fonds en donaties van diverse particulieren en bedrijven, de Harrie Arendsen Foundation sponsorde de bioscoopkaarten en de 3D-pennen waren een gift van Copy Service Doetinchem.

Wil jij ook iets doen voor mensen met weinig financiële middelen, netwerk, een beperking of chronische ziekte? Kijk dan hier.