Rotary helpt jonge vrouw op weg

2 september 2019

Waar moet je beginnen, als je zelf weinig netwerk, geld en een lichamelijke beperking hebt en je van de woningbouwvereniging je tuin moet opruimen. De buurtcoach van de jonge Doetinchemse schakelde Present Doetinchem in om haar te helpen. Present koppelde dit project aan een vrijwilligersgroep van de Rotary Doetinchem en twee vaste Presentvrijwilligers. Deze groep hielp de vrouw in de zomervakantie en zorgde voor een nette en opgeknapte tuin.

De Rotaryleden gingen voortvarend aan de slag. De tuin werd opgeruimd, de spullen werden afgevoerd. Diverse struiken werden gesnoeid en het gras werd gemaaid. De flex-vrijwilligers van Present herstelden ondertussen de schutting. In een paar uur was de tuin weer netjes.

De jonge vrouw was na afloop erg blij met het resultaat. “Super werk geleverd! Ik ben heel erg dankbaar en heb al mogen genieten van mijn tuin”. Dat was precies de bedoeling. Doordat de tuin nu weer netjes is, kan de vrouw het makkelijker zelf bij gaan houden.

Present slaat een brug tussen mensen die willen geven en mensen die deze hulp kunnen gebruiken. Lijkt het jou ook leuk om andere mensen te helpen en te ontmoeten en op deze manier Doetinchem mooier en socialer te maken, klik dan hier.