Rotary zet schouders er onder voor Doetinchemmers

1 oktober 2020

“Altijd leuk om met een paar man samen de schouders er onder te zetten” en “Het voelt goed dat wij als groep de mouwen kunnen opstropen en hen helpen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze hun leven ‘op orde’ hebben”, aldus Rotaryleden nadat ze op een zaterdagochtend in september twee Doetinchemmers hebben geholpen. Verdeeld in kleine groepen gingen ze aan de slag bij een alleenstaande oudere man met begeleiding vanuit Zozijn en een jongere man die net was verhuisd naar Doetinchem en hier geen netwerk heeft om hem te helpen.

Vijf vrijwilligers vanuit de Rotary Doetinchem gingen samen met de net verhuisde man aan de slag in zijn huis. Een groep legde laminaat in de woonkamer, waarna een andere groep de wanden sausden. Ondertussen waren twee andere vrijwilligers op zolder bezig om de kamer van de dochter van de man een metamorfose te geven.

De bewoner hielp hen ondertussen mee en zorgde voor een lekkere bak koffie met iets lekkers er bij. “Goed dat de bewoner zelf ook actief meehielp, de samenwerking met hem verliep prima”, vertelt een van de Rotaryleden.

Drie andere vrijwilligers gingen aan de slag bij de oudere man. Ze ruimden zijn badkamer op en brachten het afval vervolgens naar de stort.

Lijkt het jou ook leuk om samen in een groep of alleen iets voor iemand anders te betekenen? Meld je dan nu aan.