Rotaryleden helpen broers bij opknappen woonkamer

29 januari 2020

Vijf leden van de Rotaryclub Doetinchem hebben samen met twee broers hun woonkamer een fikse opknapbeurt gegeven. De broers wonen sinds september samen in het huis. Door allerlei psychische beperkingen lukte het hen zelf niet om de woonkamer op te knappen. De begeleider vanuit Riwis Zorg & Welzijn van een van de broers vroeg Present Doetinchem om te kijken of er een enthousiaste groep vrijwilligers de klus samen met de bewoners wilde oppakken.

In de week voor kerst heeft een andere groep vrijwilligers geholpen met het verwijderen van het behang. Er zaten meerdere lagen op, waar geen einde aan leek te komen. De mannen van de Rotary pakten het derde weekeinde van januari het vervolg op en boden een helpende hand bij het sausen van de muren, het plafond en het verven van de plinten.

Na afloop van de schilderklus stelden de Rotaryleden spontaan voor om samen met de broers vloerbedekking uit te gaan zoeken. “Van een woonkamer waar eigenlijk niet gewoond kon worden, is het nu in een ochtend flink opgeknapt’, aldus een van de Rotaryleden. De broers zijn erg blij met deze nieuwe en frisse start van het nieuwe jaar. Hun woonkamer is nu veel lichter en zonniger.

Lijkt het jou ook leuk om andere mensen te helpen en te ontmoeten, klik dan hier voor meer informatie.