Sinterklaas deelt cadeaus uit op Sint&Piet Presentmarkt

30 november 2019

Ouders van ruim zestig gezinnen met weinig geld hebben op zaterdag 30 november mooie cadeaus uitgezocht voor hun kinderen op de Sint & Piet Presentmarkt van Present Doetinchem. De ouders hadden de keuze uit diverse puzzels, spellen, kinderboeken en speelgoed. Het speelgoed werd gegeven door Doetinchemse kinderen en hun ouders die graag hun rijkdom willen delen met anderen. Sommige kinderen keerden zelfs hun spaarpot om, zodat ze iets leuks konden kopen voor iemand anders. Daarnaast doneerden diverse mensen geld, waarmee chocoladeletters, inpakpapier en cadeaus werden gekocht. Boekenwinkel Meester Mokka doneerde diverse kinderboeken.

“Rond deze tijd worden we overladen met reclames voor speelgoed en cadeaus. Hoe moeilijk is het dan als je niks kunt kopen voor je kinderen? Zelf verzucht ik regelmatig dat mijn dochter zoveel speelgoed heeft en wilde ik iets bedenken waarmee wij en andere Doetinchemmers onze rijkdom kunnen delen. Dat is gelukt! Iedereen heel erg bedankt voor het enthousiasme, de inzet en donaties!”, vertelt Sanneke Pijning, vrijwilliger van Present Doetinchem. Zij organiseerde de markt. Ze werd hierbij geholpen door circa twintig vrijwilligers, die een paar uur van hun tijd hebben geschonken voor de inzameling en het klaarzetten van de spullen en het bemensen van de markt op 30 november.

De ouders die tijdens de markt Sinterklaascadeaus mochten uitzoeken, waren vooraf aangemeld door hun buurtcoach of begeleider en via de Voedselbank. Op deze manier kwam het speelgoed bij de juiste mensen terecht. Door de actie krijgen ruim 130 kinderen een fijne Sinterklaas.