Sport en spel met jonge statushouders

7 juli 2017

Afgelopen zaterdag deden in totaal ruim vijftig jongeren plus begeleiders van de Ned. Geref. Kerk mee aan zes vrijwilligersprojecten van Present. Naast het uitdelen van zomerpakketten, zetten ze zich vrijwillig in bij vier praktische klusprojecten bij mensen thuis. Ook organiseerden zij een sport- en spelmiddag, waaraan tevens ruim 20 jonge statushouders van de internationale schakelklas  (ISK) van het Metzo College aan deelnamen. Het was een dag vol leuke en unieke ontmoetingen. Er werden telefoonnummers uitgewisseld en ontstonden beginnende vriendschappen.

De dag werd afgesloten met een gezamenlijk barbecue met alle deelnemers, waarbij de jonge statushouders plus een aantal gezinnen die een zomerpakket hadden gekregen aan meededen.