Telefonisch contact met nieuwe plaatsgenoten

16 april 2020

Twee Doetinchemse vrouwen maken sinds kort een alleenstaande moeder wegwijs in Doetinchem via online en telefonisch contact. Het zal je maar gebeuren, je bent net in Doetinchem komen wonen, kent hier nog niemand en je spreekt maar nauwelijks Nederlands en dan moet iedereen thuis blijven. Haar ambulant begeleider riep daarom de hulp in bij Present Doetinchem en via een oproep op Facebook werden twee vrouwen aan haar gekoppeld. Zij bellen nu regelmatig met de vrouw in haar moedertaal, want alleen Nederlands is via de telefoon helemaal lastig. Op deze manier helpen ze haar om toch een beetje wegwijs te worden in Doetinchem en geven haar het gevoel dat ze er niet alleen voor staat. Hopelijk kunnen ze elkaar straks wanneer het weer mag in het echt ontmoeten en samen iets leuks doen.

Ook andere vrijwilligers van Present helpen nu tijdens de coronacrisis kwetsbare mensen die wel wat extra aandacht of hulp kunnen gebruiken. Present werkt hierbij samen met hulpverleners en de landelijke actie #nietalleen. Zo helpen een paar vrijwilligers een vrouw die onlangs haar been en arm heeft gebroken door een val thuis en houden ze meerdere keren telefonisch contact met de vrouw. Een ander vrijwilligersduo ondersteunt een vrouw die zelf in quarantaine zit omdat ze het virus heeft opgelopen. Zij kunnen haar helpen met de boodschappen van de vrouw en bellen haar regelmatig op, zodat ze zich niet zo alleen voelt.

Wil jij ook iets betekenen voor iemand anders of ken je iemand die wel wat extra aandacht kan gebruiken? Kijk dan hier voor meer informatie.