Verhuizing in etappes met hulp van Present

11 maart 2021

Vrijwilligers van Present hebben de afgelopen weken een jonge vluchteling geholpen bij de verhuizing van zijn ouders vanuit een AZC naar hun nieuwe huis in Doetinchem. Sinds lange tijd heeft het gezin nu weer een gezamenlijk thuis. Vluchtelingenwerk kon via via spullen krijgen voor de inrichting, die nog in een appartement stonden. De vrijwilligers van Present verhuisden deze spullen. Ze werden daarbij met veel enthousiasme geholpen door de zoon en een goede vriend.

In de dagen na de verhuizing hebben de vrijwilligers het gezin daarnaast nog geholpen bij het ophangen van gordijnen, lampen, het in elkaar zetten van kastjes, enzovoort. En als dank voor hun hulp werden ze getrakteerd op lekker eten.

Als laatste hebben ze de spullen van de zoon verhuisd, zodat hij nu eindelijk weer samen met zijn ouders onder een dak woont. De vrijwilligers van Present waren erg blij dat ze het werk van Vluchtelingenwerk konden ondersteunen en onze de nieuwe Doetinchemmers een warm welkom konden geven.

Ondanks de lockdown proberen de vrijwilligers van Present toch de helpende hand te bieden aan kwetsbare mensen. Bijvoorbeeld door een tuin op knappen, maar ook door wat aandacht te geven aan mensen die eenzaam zijn of iemand te helpen bij een noodzakelijke verhuizing. Lijkt het jou ook leuk om iets voor iemand anders te doen, meld je dan aan bij Josefien Nahuis, josefien.nahuis@presentdoetinchem.nl of T 06 4860 8993 en ervaar hoe een paar uur van jouw tijd een groot verschil kan maken in het leven van een ander.