Vrijwillige projectbegeleiders krijgen klusbox

7 juni 2019

De vrijwillige projectbegeleiders van Present Doetinchem hebben begin juni een klusbox gekregen. De aanschaf van de klusboxen is mogelijk gemaakt door het Platform Meedoen & Ondersteuning in Doetinchem. Deze vrijwilligers zijn onmisbaar voor het werk van Present Doetinchem. Zij zijn door Present getraind en kunnen daardoor zelfstandig projecten coördineren. Ze hebben contact met de hulpverlener en hulpontvanger tijdens het projectbezoek en begeleiden groepen vrijwilligers. Door hun inzet kan Present in Doetinchem nog meer mensen met weinig netwerk, een slechte gezondheid en/of weinig financiële middelen helpen.

In de klusbox zit een basisuitrusting van kleine materialen en andere handige, veel gebruikte spullen die ze kunnen gebruiken bij de voorbereiding en uitvoering van de projecten. Zoals diverse soorten schroeven, pluggen, vulmiddel en handschoenen. En er zit een EHBO-doos in. Altijd handig tijdens het klussen, mocht het nodig zijn.

De vrijwillige projectbegeleiders hebben regelmatig overleg met de coördinator van Present, waarbij allerlei zaken aan de orde komen. Bijvoorbeeld het gebruik van de aanhanger en de gereedschappen, hoe om te gaan met privacy in het kader van de AVG, het aanvragen van een VOG en het ondertekenen van de gedragscode. Allemaal zaken die belangrijk zijn voor Present. Aan het eind van het laatste overleg werden de klusboxen overhandigd aan de projectbegeleiders.