Vrijwilligers in het zonnetje

22 januari 2021

Een aantal vrijwilligers van Present, draaien mee in onze zogenaamde Flexpool. De vrijwilligers in de Flexpool kunnen intekenen op klussen die ze leuk vinden om te doen. Het afgelopen jaar hebben veel van hen extra veel geklust, omdat grote groepen niet aan de slag konden i.v.m. de coronamaatregelen. In de afgelopen tijd kwamen Johan, Aad, Gilbert en Lauren voorbij op Facebook.

Aad is al vanaf de start  in 2014 vrijwilliger bij Present Doetinchem. “Bij Present ben ik op mijn plaats. Ik vind het leuk om mensen, die het minder hebben dan ik, met van alles wat binnen handbereik ligt, te helpen. En zeker niet te vergeten een praatje met de hulpontvanger te maken. Voor elk project kan ik ja of nee zeggen, zo bepaal ik zelf mijn agenda. Ook is de samenwerking met mede-flexers erg leerzaam en schenkt mij veel plezier en zelfs vriendschappen”.

Johan is sinds drie jaar flexvrijwilliger bij Present. “Bij Present voel ik mij op mijn plaats. Ik help graag mensen die er minder goed voor staan dan ik. Het contact met de hulpontvanger vind ik leuk”

Gilbert  is zo’n vijf jaar vrijwilliger bij Present. Hij is projectbegeleider. “De projecten die ik bij Present doe, zijn nooit hetzelfde en deze afwisseling maakt het zo mooi en ook uitdagend om voor Present als vrijwilliger te werken. De samenwerking en onderlinge contacten met de collega’s is heel mooi en warm”.

Laurens is al  zes jaar vrijwilliger bij Present, net als Gilbert is hij projectbegeleider. “Door het aanbod van verschillende werkzaamheden zoals laminaat leggen, schilderen, tuinen opknappen, lampen en gordijnen ophangen vind ik het vrijwilligerswerk van Present heel erg leuk om te doen. Ik ben een sociaal persoon en help graag mensen die het nodig hebben. Sinds ik bij Present actief ben, heb ik al wel 150 projecten gedaan. Dus ik heb al veel armoede en vervuiling gezien. Gelukkig zijn er ook veel mensen die het aardig op orde hebben, maar net bij de praktische klussen hulp nodig hebben”.

Klik op hun naam en je leest nog meer over hen.