Vrijwilligers kerk helpen gezinnen na verhuizing

29 mei 2019

Twee groepen vrijwilligers vanuit een Doetinchemse kerk hebben op een zonnige donderdagavond in mei de handen uit de mouwen gestoken voor twee gezinnen. Beide gezinnen zijn pas verhuisd en konden de klussen zelf niet oppakken, doordat ze fysieke beperkingen, weinig financiële middelen en weinig netwerk in hun nieuwe buurt hebben. Nadat de buurtcoaches de hulpvraag bij Present Doetinchem meldde, werden de twee vrijwilligersgroepen aan de gezinnen gekoppeld.

De eerste groep ging aan de slag bij een alleenstaande moeder van twee tieners. Bij het huis zat een erg verwaarloosde tuin en de zolder moest nog worden af worden gemaakt. De moeder kan dit zelf niet oppakken door fysieke beperkingen en de twee tieners zijn al overvraagd. Zij helpen hun moeder dagelijks en kunnen de tuin straks ook bijhouden. De vrijwilligers helpen het gezin op weg. In een avond hebben ze de heg gesnoeid, een schuttingpoort geplaatst, de zolder geschilderd en een lamp opgehangen.

Het andere gezin bestaat uit een vader, moeder en drie kinderen met een verstandelijke beperking. Ook dit gezin heeft hulp nodig omdat ze het zelf niet allemaal kunnen oppakken. Hier heeft de andere groep vrijwilligers de trapopgang en de muren in de gang geschilderd. Tussen het werken door konden de vrijwilligers nader kennismaken met de gezinnen onder het genot van koffie, thee en iets lekkers.