Vrijwilligers knappen tuin moeder en dochter op

12 april 2019

Meerdere groepen vrijwilligers en een bevlogen nieuwe vaste vrijwilliger van Present Doetinchem hebben zich het afgelopen half jaar ingezet om de tuin van een alleenstaande moeder op te ruimen en opnieuw in te richten. Het project begon vorig najaar en werd dit voorjaar afgerond. In samenwerking met Green m2, Olde Bolhaar Eco Service en gratis aangeboden spullen via Marktplaats kon de tuin opnieuw worden ingericht.

Een groep vrijwilligers van een kerk is in het najaar gestart met het opruimen en leeghalen van de tuin. “De moeder vertelde dat haar dochter graag wilde dat de tuin werd opgeruimd. Ik heb genoten van alleen al het idee dat ze zou juichen als ze zou zien dat de tuin leeg was en er eindelijk plek was om te spelen”, vertelde een van de vrijwilligers na afloop.

Dit voorjaar maakte een groepje enthousiaste flex-vrijwilligers van Present de klus af. De tuin is opnieuw bestraat en er werden borders aangelegd. Een gedeelte van de materialen werden hiervoor ter beschikking gesteld door Green m2. De borders konden worden afgezet met materiaal dat via Marktplaats werd gegeven. Al met al een mooie klus, met mooie ontmoetingen en ervaringen.