Vrijwilligers Meet&Mix toveren wildernis om tot tuin

29 oktober 2018

Een mix van oude en nieuwe Doetinchemmers gingen afgelopen dinsdag aan de slag in een tuin van een alleenstaande moeder met lichamelijke problemen. Ze kapten, snoeiden, verwijderden onkruid en ruimden de tuin op. Op deze manier veranderde een wildernis in een overzichtelijke tuin. Nu kan de moeder haar kinderen weer buiten zien spelen vanuit huis. “Ik ben er echt superblij mee. Jullie zijn kanjers”, liet de vrouw na afloop weten. Het worteldoek en grind voor de nieuwe voortuin werd gedoneerd door Hanskamp Hovenier.
Bijna iedere week helpt een groep van Doetinchemse statushouders en flexvrijwilligers van Present Doetinchem mensen met financiële problemen, een slechte gezondheid of handicap. Zo hebben ze de afgelopen anderhalf jaar al veel Doetinchemmers geholpen bij het schilderen, een vloer te leggen of een verwilderde tuin op te schonen. Present werkt hierin samen met Samen Doetinchem.