Vrijwilligers Present helpen Doetinchemmers tijdens NL Doet

3 juni 2021

Twaalf trainees MDT (Maatschappelijk Diensttijd) Jong Present van het Graafschap College, een vrijwilliger die zich via NL Doet had aangemeld en zes flexvrijwilligers van Present Doetinchem hebben tijdens NL Doet op 28 en 29 mei meerdere projecten gedaan bij een moeder- en kindhuis, een woongroep, Croonemate en een alleenstaande man met hartproblemen. Er werd geverfd, een mega-trampoline ingegraven, tuinen opgeknapt, spelletjes gedaan, enzovoort. Twee actieve dagen met leuke ontmoetingen. Precies dat waar Present het hele jaar voor staat: ‘Omzien naar elkaar’.

Drie trainees en een vrijwilliger gingen op vrijdag aan de slag bij het moeder- en kindhuis van Pluryn, ze maakten de tuin gezellig en verfden een nieuwe tussenwand, ze werden hierbij geholpen door een paar moeders en hun kinderen. Ondertussen deden vier andere Jong Presenters een quiz met bewoners van Croonemate en hielpen ze bij de voorbereidingen van de lunch voor de bewoners.

Op zaterdag waren vijf studenten van het Graafschap College onder leiding van flexvrijwilliger Laurens druk met het ingraven van een hele grote trampoline in de tuin van een woongroep van Pluryn. “Ik heb nog nooit zó lang, zó hard gewerkt”, liet een van de trainees MDT Jong Present na afloop weten.

Flexvrijwilligers van Present waren ondertussen druk bezig met het opschonen van de tuin van de alleenstaande man. Aan het einde van de dag was de tuin helemaal schoon en begin juni is de tuin opnieuw onderhoudsarm ingeplant, zodat hij zijn tuin nu zelf makkelijk kan bijhouden.

Lijkt het jou ook leuk om andere mensen te helpen en te ontmoeten, meld je dan nu aan voor een project samen met vrienden, collega’s, je gezin of een andere groep.