Zes projecten in één weekend

29 november 2018

Circa dertig Doetinchemse vrijwilligers zijn op zaterdag 17 november aan de slag gegaan om Doetinchem een beetje mooier te maken. Present koppelde de vrijwilligers aan zes Doetinchemse huishoudens die wat extra hulp konden gebruiken. Verf werd gesponsord door schildersbedrijf Elfried Ebbers, vanuit een gift van het Gasthuisfonds werd laminaat aangeschaft, tuinafval mocht naar Bolhaar Eco Service in Zelhem en bij Buha in Doetinchem werd ook afval gebracht.

Bij een alleenstaande moeder en een oudere dove vrouw maakten twee groepen vrijwilligers de tuin weer netjes. Omdat de oudere vrouw haar tuin niet meer zelf kan onderhouden, wordt daarnaast naar een structurele oplossing gezocht in samenwerking met de Stadskamer. In een andere woning legden de vrijwilligers nieuw laminaat. Bij een alleenstaande vader hielpen vijf vrijwilligers met het schoonmaken en opruimen van het huis en de tuin.

De laatste twee groepen hebben respectievelijk de keuken van een alleenstaande vrouw gesaust en de slaapkamer en keuken van een vader en dochter opgefrist met nieuw behang en verf. Present werkte voor deze projecten samen met de buurtcoaches Centrum-Noord, Siza, Zozijn en de Nieuwe Zorg.

Reactie vrijwilliger: ‘Prima sfeer en fijn gepraat met de hulpvraagster. Ze was heel blij en opgelucht en wij ook.’